måndag 28 augusti 2017

Läs burken innan. För bövelen.

Johodu. Det är inte att undra på att jag har suttit här och småfnissat och gapskrattat högt.
Här sitter jag och ska ta det lugnt eftersom jag laddar upp för en fight på en auktionssajt senare. Läser och förkovrar mig samt inmundigar två alkoholfria öl.
Jo. Jag vet. Det är ju helskumt med folk som dricker alkoholfritt. Jag är en skum människa. 

I alla fall, här sitter jag, läskar gommen och börjar småfnittra mer och mer. Särskilt mycket fnittrade jag när jag skrev på min engelska blogg för jag hade så vansinnigt roligt. Nu har jag ganska mycket roligt i vanliga fall så jag tyckte inte att det var så märkvärdigt.
Sedan läste jag lite här och där. Och skrattade som en glad älg.
En riktigt glad älg. Frustande.

När jag reste mig för att gå och sätta på lite tevatten samt eventuellt ta en till alkoholfri öl så slängde jag ett getöga (jag vet, det är som ett zoo härinne ikväll, eller hur?) på burken och läste 3.5% på burken och vandrade iväg ut i hallen. Vid spegeln så hade mina tankar hunnit ifatt kroppen. 
Vänta nu... Vad var det jag läste? 3.5? Neej.. Det är ju alkoholfri öl. Då kan det inte vara 3.5. Det är ju fel. Marscherade raskt tillbaka till burken och skärskådade den.
Mycket riktigt. Det stod 3.5%. Motvilligt imponerad nickade jag och tänkte att det var ju inte underligt att det smakade så bra och att jag öste i mig två burkar som om kung och fosterland hängde på att jag drack upp.
Inte undra på att jag haft sällsamt roligt. På nästan fastande mage och allt.

Där ser man. Lite salongsberusad på måndagskvällen. Inte hade jag trott det. 



Inga kommentarer: