onsdag 2 augusti 2017

Här är jag igen!!!!!

Hej!
Alltså det är ju inte klokt vad de styr sig!!!! Jag skulle in här efter senaste episoden men blev väl bortvillad som vanligt i cyberrymden.
Men ikväll kan inget stoppa mig.
Först till min vän med Hemligheter, här kommer några tankar :)
Först: Jag hade glömt hur mycket jävla elände det är, så fort en katastrof är avvärjd så står nästa i dörröppningen och bara väntar på att kasta sig in!
Vad hade Kate gjort för ont för att bli avpolletterad så bryskt?

Och Gillian... Herregud så hon kan strula till det! Jag gillar henne men jag blir nästan matt i pälsen av att se hur hon bär sig åt.
Sedan är jag inte förtjust i Caroline, mycket möjligt att hon skulle bli galen av att vara hemma men hur vore det om hon tänkte på barnet?
Jag kan känna på en mils avstånd att det kommer att bli trubbel, tänkte jag, när den här hoppsanhejsanbarnsköterskan kom invalsande. Och efter den lilla blinkersen om nästa avsnitt verkar jag ha rätt.
Celia är ju bara såååååå megärig. Vilken kärring. Jag tycker så synd om lilla Alan.
Gary verkar komma loss också. Där har vi något att bita i, verkar vara en ganska intressant karaktär. Inte intressant på det sättet så att jag skulle vilja ha honom i möblerade rum, men, du vet hur jag menar...

Annars har det varit bra här, jag och en vän har börjat att se på Twin Peaks och jag säger bara 'OJ!'

Hur snygg är inte den serien? Jag sugs in i bilderna,musiken och karaktärerna och när jag återvänder till verkligheten gör jag det smått motvilligt.
Vi sa till varandra innan vi började titta att det var ju inte säkert att det skulle vara så bra som vi mindes.
Det är det.
Det är det!

Men nu vill jag ju inte att det ska ta slut. Inte min vän heller. Å andra sidan finns det så mycket finesser och trickelitrix så att jag tror att jag kan se den fler gånger och upptäcka mer och mer.

För övrigt väntar jag på att sommaren ska ta slut. Jag tycker inte om sol. Jag tycker inte om värme. Jag finner ingen som helst glädje i att svettas som en fontän dagtid och inte kunna sova nattetid för att det ska vara så förbannat varmt. Jag avskyr det.
Jag vill ha höst.Klara kalla dagar när luften jag andas är som kristallklart bergsvatten. Molniga stormiga dagar och kvällar när träden dansar. Regn som slår mot fönsterrutorna.
Då njuter jag. 
Men min tid kommer. Under tiden får jag undvika badjävlar, grilltokar, sommardyrkare och män i sandaler och sockor.
Det går. Det gör det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ah! Det kommer regniga dagar då vi kan grotta ner oss i mustiga serier med härliga toner och skumma vinklar. Och nu blev jag också sugen på kalla fötter! ;)
Hälsningar grilltokig, sommardyrkande badjävel!
Men inga jävla sockar!

Ursula sa...

Hej, Shirouz, så härligt att du är tillbaka!
Nä, jag förstår inte heller varför Kate skulle bort! Om inte bara för att Caroline skulle få genomgå en tung kris... F.ö. hade jag svårt för Caroline i början, men hon vann sakta en plats i mitt hjärta under förra säsongen.
Och Gillian... Jag har gillat henne redan från blrjan - på något sätt kan man inte låta bli, bara, fastän hon ställer till det så för både sig själv och andra! (Hon som spelar Gillian spelar f.ö. en kriminalare i en ny serie som heter "Saknad, aldrig glömd". Jag följer den på Play).
Du har helt rätt om hoppsanhejsanbarnsköterskan... :)
Åååh, Twin Peaks..! Jag ryser av förväntan bara jag minns bassträngarna vibrera i inledningen. Men min teve står fortfarande nedpackad. Kanske köper jag nya säsongen på dvd senare.
Ja, visst är det härligt med filmer som man gör nya upptäckter i när man ser om dem! Då är de BRA!
Och du - snart dyker det upp ZOMBIES i Vår stora kärlek! Jo! I nästa avsnitt, om jag minns rätt, då får du titta noga!
Så nu har du DET att se fram emot... :-)
Ha det gott, kära Shirouz! Härligt att du börjat blogga igen! Vi ses snart igen, hoppas jag!

Kalle Byx sa...

Gillar inte heller badjävlar grilltokar och män i sandaler och sockor.

Shirouz sa...

Hej Anonym,
ja, det måste det göra och många sådana också! Kalla fötter är så bra, ah, vilken serie :) Och ja, precis, inga jävla sockor!

Shirouz sa...

Hej Ursula, tack, roligt att vara här igen :)
Nej, jag begriper inte heller det här med Kate och tycker nästan att det blir för mycket katastrof, det kunde ha varit intressant att se hur livet hade blivit för Caroline och Kate, håller med om Gillian, jag kan inte låta bli att tycka om henne, hon är mänsklig på ett skönt sätt, visst blir jag frustrerad men själv har jag ju gjort saker med som inte varit så välbetänkta så det är inte mycket att säga om det egentligen. Hon är lite vill.

Jaa!!! Twin Peaks, jag har köpt de två första säsongerna och det är dem vi ser nu, jag tänker att jag köper trean med bara de kan bli färdiga med att sända dem. Det är så otroligt bra, så snyggt, så smart och så humoristiskt. Just det humoristiska är vi bägge två, min vän och jag förvånade över, det minns varken hon eller jag att det var.¨

Zombies?! Va?! Nu blir jag nyfiken men det är snart onsdag igen. Jag ser fram emot de här zombiesarna (zombierna? vad sjutton sa vi att det hette?)

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
det gläder mig att höra, jag ser inte charmen i något av det. :D