onsdag 29 mars 2017

Underbart är kort. Eller barfota.



Jag skaffade mig en läsplatta och vi kom så väl överens, oändliga timmar satt jag och fnissade åt Come Dine With Me eller åt Seans tokerier.
Twittrade och pratade med människor.
Det enda jag inte riktigt gillade var att jag inte kunde lyssna på youtube och göra annat samtidigt. 

Men så roligt vi hade. I en hel en och en halv månad ungefär. 

Tills batteriet började bete sig som en nyckfull åsna.
Ladda? Nej.... Det vet jag inte om jag vill......
Jo. Ladda nu!
Njaee.... Inte så stor lust med det, känner mig lite trött.... Ska nog ta en paus.

Sådär höll vi på i en vecka. Tills plattan åkte in till verkstaden.
Nu får jag sms ibland om vad plattan har för sig.
Den har åkt vidare till en annan verkstad.
Och idag fick jag sms att reservdelar var beställda. Skulle komma om 6-8 dagar.

Men jag klagar inte. Nejdå. Jag är så lugn och rofylld så. Som en buddhistmunk ungefär. Det är väl träningens förtjänst och jo, tackar som frågar, det går som på räls.

Förutom en intressant stortå som krånglade igår. Man tänker inte på hur viktig stortån egentligen är. Den bara finns där.
Tills den säger att 'Nu lägger du av med det här gåendet!'

Jag sa som det var till tån. Att jag inte riktigt kunde lägga av för vi är minst två kilometer hemifrån och jag vet inte riktigt hur du, stortå har tänkt dig att vi ska komma hem om jag bara lägger av här och sätter mig på en sten och väntar på att mossan ska börja gro över oss.

Lägg av! sa stortån.
Vi måste ju hem. Sa jag.
Jag följer inte med! sa tån.
Joru. Det gör du vare sig du vill eller inte. Sa jag.

Så tog vi oss hem, väldigt försiktigt. När jag tog av skon så fanns det inte tillstymmelse till ont i tån. 

Jag antar att det betyder att jag ska bli den första barfotade motionären i det här kvarteret.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Jag hatar sånt där! När man köper nya grejer och så ska dom in på verkstad! Släng skiten och ge hit en ny. Dom blir aldrig riktigt som dom ska dom där reparerade. Säger jag vis av skadan. Hoppas det går bättre för dig.
Och att tån sköter sig och håller käft!

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jag med! Och precis när jag blivit van vid den och tycker att den är vansinnigt smidig i vissa avseenden. Usch, säg inte så där, jag hoppas med att min ska uppföra sig men träligt att inte dina har det.
Och tack, jag hoppas det med, idag har jag tagit paus från träning och stortån känns helt normal. Det kunde man ju ge sig fan på.