måndag 27 mars 2017

Det ska fan bestämma.....

Alltså. Det finns få saker som gör mig så irriterad som när någon annan har bestämt något som får inverkan på mig.
Och nu har det hänt igen!
Någon har bestämt att mitt favoritte inte ska finnas i butiken där jag handlar.
Någon annan har bestämt att det ska vara andra teer.
Va?!

Jag får samma känsla som när jag var barn och hade den där hemska bussarongen med körsbär på. Den som kändes som en papperspåse att ha på sig. 
Jag minns så väl hur jag satt i bilen, en gammal pv och tänkte 'Det ska fan vara barn och ha andra som bestämmer vad man ska ha på sig.'
Jo. Jag tänkte 'fan.'
Min far svor väldigt väl och jag var inte enfaldigare än att jag tog upp det.
En del säger att svordomar är ett tecken på en dålig vokabulär.
Så fan heller. Säger jag.

Som tur är så är jag inte tio år längre. Eller har någon som vågar ens uttrycka sig om mina klädval så att jag hör det.
Som tur är finns nätet.
Så nu har jag beställt mitt favoritte! Allt medan jag muttrade 'Det ska fan någon annan bestämma vad jag ska dricka eller inte!'

2 kommentarer:

Ursula sa...

Jag minns att jag som barn väldigt ofta längtade otåligt efter att jag skulle bli vuxen - så att jag skulle få bestämma över mig själv!!!

Shirouz sa...

Hej Ursula,
åh, ja, det med, jag längtade hemskt mycket efter den tiden!