lördag 13 augusti 2016

Osså fick dom inte ens spela!!!

....och så gör jag det ändå....läser lite...
Hör här: På sina första singlar, 'Funny, funny', 'Co co' och 'Poppa Joe' så spelar inte Sweet. Det är betalda musiker och Sweet bidrar bara med sång!
Vad fan?!
Här hade Chinn och Chapman kompetenta musiker och låter dem inte ens spela.
Det är som Milli Vanilli fast tvärtom.
Efter deras fjärde hit, 'Little Willy' så förstod dock Chinnichap att de var bättre musiker än de hyrda och de fick börja spela själva.
Tacka månarna för det, tänker man.
Vilket slöseri med musiker.


Tydligen pratar inte Andy och Steve med varandra. Jag antar att de har sina skäl för det.

Chinnichap har jag tänkt mycket på, sickna hitmaskiner de var, skrev till nästan alla och jag undrar om de aldrig ville stå på någon scen?
Kanske var de smarta, de fick royalty men behövde inte ha galna fans som skrek halsen av sig vart de än kom. 


För övrigt, på tal om galna fans, jag läser också att Sweet blev dragna av scen av hysteriska fans som försökte klippa lockar ur deras hår med saxar som de smugglat in i sina väskor.

Tänk, så där hysterisk har jag aldrig blivit på något gig. Det ligger nog inte för mig. Men ylat som en varg har jag ju gjort. Och hoppat upp och ner i några timmar. Och flinat så där saligt som man bara gör när man är i sjunde himlen och på väg upp till nästa himmel.
Därifrån känns dock steget till att hårfrisera någon musiker långt.
Men man vet ju inte. Det är kanhända inte för sent än.
Å andra sidan, musikerna jag gillar har inte mycket hår att tala om längre.
Och de som har, de bär hatt väldigt ofta. 
Förutseende kanske, vem vet?

4 kommentarer:

Ursula sa...

Jag känner inte till något av banden du skriver om, men det verkar som om det är klokt att bära hatt i den branschen! ��

Shirouz sa...

Hej Ursula,
jaa, jag har undrat över varför så många bär hatt, men det måste vara förklaringen :D

Baronessan sa...

Det hade jag ingen aaaaaaaning om. Ej heller har jag varit någon hårklippande fan. Knappt en skrikande heller.

Shirouz sa...

Hej Baronessan, inte jag heller, jag undrar vad de gjorde med lockarna? Satte upp på väggen kanske. Och sedan ner i en låda för att tjugo år senare hitta dem och undra vad är det här för att sedan minnas och le. För att sedan kasta iväg dem. Man vet inte...