torsdag 22 maj 2014

Det ger jag fan i.

Jo, men det var så här, härom dagen upptäckte jag att överdelarna har börjat sitta åt runt armarna, där uppe precis där axeln blir arm,  ni vet?
Inte kan jag skylla på att jag gjort som Karl-Alfred och ätit en massa spenat, inte heller har jag ägnat mig åt viktträning.
Utan jag sa helt lugnt; Åh fan, det är gäddhänget som börjar ta plats. Det ger jag fan i.

För det gör jag. Saken är den att efter att ha några tankar om att träna upp armarna någon gång i vinter så stannade det just vid tankar. Och inte tänker jag börja träna nu, som någon viktgalning bara för att få stil på armarna. 
Inte då. Nu är det sommar och det ska njutas.

Andra nyheter från det Ulvstrumpska tjället: Jag sitter här nu, i denna stund i mina jeansshorts. Jag är mäkta nöjd med att jag kom i dem i år också. Stretchjeans som är avklippta kan man lita på.

Och så kom jag att tänka på det här programmet med Trinny och Susannah som stylar om folk, kanske skulle de säga att det är dags att börja klä sig efter sin ålder till mig.

Då är det ju bara frågan om det är mental ålder eller fysisk de menar...
Är det mental ålder skulle jag gå omkring klädd i bäveroverall jämt.
Fysisk ålder, det ger jag fan i.

Det här med ålder är ganska fascinerande, när jag var riktigt liten så trodde jag att äldre var vansinnigt tråkiga och intorkade i sitt tänkande.

Men så mötte jag min vilda fars moster, Tekla, de somrarna när vi spelade poker med andra tanter och hade mjölkrig i Signes kök lärde mig att ålder inte bestämmer hur människor är.
Eller kanske det gör, för vissa, som tänker att de ska uppföra sig vuxet och moget.
Jag vet inte, jag har aldrig lidit av sådana tankar själv.

Hur som helst, försommaren är här, det är mindre än en månad innan det blir mörkare igen, men du, vi njuter nu, va? Och tankar på mörkare månader, de ger vi fan i.

4 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Visst. Jag njuter nu. Ger fan i tankarna. Nu. Sen. Alltid.

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
alltid är bra!

Baronessan sa...

Att ge fan i är hälsosamt! Själv är jag född med gäddhäng.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, visst är det!