fredag 7 mars 2014

Nä. Jag har inga bokhyllor i badrummet.

På förekommen anledning så vill jag bara dementera att jag har bokhyllor i badrummet.
En uppmärksam läsare fick mig att inse att jag falskeligen hade uppgett detta.
Det är ingen dum idé dock och när de första vattentäta böckerna är uppfunna så kommer jag att ha det.

För övrigt har jag dammsugit hela lägenheten på morgonen, allt medan "Vad en liten gumma kan gno, gno, gno" har ekat i mitt huvud.
Det blev till och med en liten vårstädning där jag städade under soffan som är tung som sjutton svåra år och därför blir lite sådär halvdammsugen beroende på hur vig jag är.
Nu åkte dynor och kuddor åt (nej, inte åt helvete) men ner på golvet och jag ormade mig som en ormmänniska ner mellan spjälorna och förfasades över dammdinosaurerna som hukade där nere och bad för sina liv.

Därefter har jag nu gett råd om panering, haft en strålande idé som jag nu tyvärr har glömt, men om jag minns rätt så skulle den göra mig till triljonär och därmed skulle jag tillbringa resten av mitt liv viftande med tårna ovanpå soffan i stället för knäböjande dammsugande densamma.

Nåväl. Jag har inte bråttom. Jag kan bli triljonär imorgon i stället, det är bara att vänta till kvällen när jag har lagt mig, då kommer det säkert en ny idé.

4 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Visst är det så. Att idéerna kommer när man städar. Helt klart borde jag städa lite oftare.

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
ja, eller när man ska sova. Jag borde nog städa oftare jag med, sover ofta nog gör jag ju redan. :)

Baronessan sa...

Så retfullt att dom där bra idéerna försvinner så fort. Ibland innan man ens hunnit tänka riktigt klart. Ibland önskar jag att mitt huvud vore en dator så jag kunde söka på filer från ett visst datum och se vilka bra saker jag tänkt.
Men skeptisk som jag är så kommer det säkert ett meddelande om att filen är skadad eller försvunnen och att det dyker upp trehundrafemtiofyra onödiga filer som jag får ångest av. Lika bra att gilla läget.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, precis! Man kommer halvvägs och tänker att det här var ju en bra idé och sedan växlar tankarna in på ett annat spår och man kan inte för sitt liv komma ihåg. Jag kan fortfarande inte minnas vad jag hade för idé härom dagen, men bra var den, det vet jag...
Ha! Jag gillar tanken om man kunde söka filer, men jag misstänker att jag skulle få samma felmeddelanden som dig, eller kanske "messages overloaded, can not sift through this" :D