fredag 21 februari 2014

....det är bra att ni är nyfikna så jag kan fröjdas över plastfilm.....

...sedan raskt över till en annan sak, visste du att om du virar plastfilm runt bananstocken eller vad man ska kalla det, själva roten, så håller sig bananerna mycket längre?

Det är faktiskt så.
Så någon gång måste någon ha kommit att undra vad som händer om man virar lite plastfilm just där.


Jag är så glad att det finns folk som är nyfikna på saker, jag vet att jag skrev att jag är nyfiken av mig i förra inlägget, men det gäller folk, inte saker.

När det kommer till nya teknologiska framheter (hm) så är jag den som ligger i bakkanten och stretar emot och vägrar ta till mig något förrän jag är tvungen.
När det ändras på saker som alltid varit på ett sätt så blänger jag och undrar vad det ska vara bra för.
När mitt balsam har en ny formula så går jag in i badrummet och förutsätter att jag ska komma ut och se ut som om jag adopterat två risbuskar på huvudet.
Kort sagt, jag är bakåtsträvande.

Det är tur att jag inte var en av de första grottmänniskornas ledare, jag vet att jag sagt det förut, men då hade vi inte kommit ut ur grottan.
När folk hade sagt "Låt oss gå och se oss omkring.." så hade jag dragit skinnfällen över huvudet och sagt "Varför då? Det är ju lugnt och skönt här. Man ramlar säkert över kanten någonstans."
Och hade jag varit med när de uppfann elden så hade de haft problem med att överhuvudtaget uppfinna den, eftersom jag antagligen hade varit den som stampade ut den och skrikit "Det är farligt! Sluta upp med det där genast!"

Och sedan, när de hade burit iväg sina eldmakarverktyg till ett ställe tryggt från mig (utanför grottväggen skulle nog räcka) och sedan kom in med varm mammut skulle jag säga "Varför äta den varm? Det är ju gott rått!"

Så, visst är det bra att det finns människor som är nyfikna på saker, så att jag kan streta fram i bakgrunden och sedan fröjdas över plastfilm runt bananer.

2 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Se där något att fröjdas åt.

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
jag fröjdas fortfarande och funderar på vem som kom på det. :)