onsdag 15 januari 2014

Paddington i skogen.

Kom så går vi upp i skogen, där finns något som jag tror kommer att intressera dig...
Jo, jag vet att det är en massa snö, men bry dig inte om det, ser du där, några fotspår i snön?
Vi följer dem och se, ser du figuren där på ängen?
Det ser nästan ut som björnen Paddington om vi tänker oss att björnen skulle ha en Paddingtonblå rock som går ända ner till knäna och skulle gå med stavar.

Och skulle du fråga just den här björnen om rocken skulle den säga att; inte bara är det en stoooor rock, dessutom har den ett brandgult leopardinnerfoder samt att om man fäller upp huvan finns det ungefär som två öron på huvan, en oväntad bonus, enligt Paddington.
Nu går vi inte och frågar Paddington om rocken, eftersom det är full fart över ängen där framme.

Det är nästan lite marschfart över Paddington, stavarna sätts i med efffermitet (jag undrar jag om det ordet finns...) och fötterna sätts ner med stor beslutsamhet, men vad nu?

Paddington har stannat, fäktar med stavarna som om Paddington dirigerar en tondöv skogsorkester och studsar sedan upp och ner på stället.
Fantastiskt, vem kunde ana att just den här Paddingtonen var en sådan frisksportare? Ser verkligen till att få motion för hela kroppen, minsann!
Spridda ljud når oss också, jag undrar jag... 
Vi går lite närmare så vi hör, kanske sjunger Paddington?

Så vi smyger upp så vi är nästan i hälarna på Paddington och då får vi höra det här; 
"Hur svårt kan det vara? Vänster fot, höger  hand, höger fot, vänster hand!"

Och så sätts stavar och fötter ner i snön igen och vi ser Paddington marschera igen, bara för att avbrytas lite senare av studs i marken och fäktande med stavar.
Jag tror att vi lämnar Paddington här och hoppas att Paddington får ordning på sin koordinationsförmåga innan hon har studsat sig ner till jordens medelpunkt.

6 kommentarer:

Lippe sa...

Ha ha ha! Känner med Paddington. Själv fick jag gå kurs ;)

Shirouz sa...

Hej Lippe,
ja, det är fantastiskt hur svårt det är, jag börjar tro att jag behöver en sådan kurs med :D

Baronessan sa...

Jag tycker att dom flesta har dom som någon sorts armband med långt hänge släpandes efter...

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jag har full förståelse för dem som gör det, jag var ute idag och härmade överste Hathi i Djungelboken för att se om det funkade bättre. Men nej, inte märkvärt. :D

Baronessan sa...

Själv är jag en jävel på stavgång. Bara att det händer så sällan, så sällan...

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jag har varit duktig den här veckan och varit ute i min skog, men varje promenad är ackompanjerad av diverse svordomar :D