torsdag 16 januari 2014

Lycka är en plastkasse.

..det där förra inlägget blev lite hafsigt tycker jag, beroende på lillkatten som återigen föll för sitt stora begär; plastpåsar...
Det är svårt att vara fokuserad när man hör någon som tuggar plast i köket, sedan när jag kommer in i köket så står han uppe på diskbänken och tuggar på en plastpåse som innehåller pasta.
"Nu lägger vi av med det där!" säger jag myndigt och lillkatten ger mig ett getöga som om han tänker "Ja, sluta du, jag tänker inte sluta, det här är goooooottt!"

Det enda som återstår är då att gå fram till diskbänken, ta tag i lillkatten som bara väger 6 kg (jo, jag vet att jag skriver "lillkatten" men det är enbart menat i ålder, "storkatten" i hushållet är den gamla kattfröknen som väger in på imposanta 3 kg) och lyfter ner honom.

Detta hejdar lillkatten bara en liten stund, sedan är han tillbaka, smaskande och snaskande och så är även jag. Inte smaskande och snaskande, men du vet hur jag menar....

Höjden av lycka för lillkatten är när han brutit sig in i sopskåpet där en miljoooon plastkassar förvaras. Hur det är möjligt att ha en miljooon plastkassar kan man fråga sig, men jag tror att de förökar sig under natten.

I alla fall, när han lyckats ta sig in där så får man dra ut honom, ögonen på honom är helt simmiga av lycka och han tuggar fortfarande i luften.

Just nu är lillkatten lite lyckligare än vanligt dessutom. Det har varit läckage i ett av rören under diskbänken, så just nu står det en miljoooon plastkassar i en plastkasse i köket.
Vilket han upptäckte precis nu.
Jag kunde höra honom säga "Va?! Och här står jag och äter *en* usel plastpåse när det finns ett hav av plastkassar!"

Så, om sällskapet ursäkter, jag ska gå och dra ut lillkatten från kassarna.
Vi säger så, för nu.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Ja, vad är det med plastpåsar? Mina katter skiter i dom. Ja, alltså struntar i dom menar jag :D
(Vore ju inte så dumt iofs om man kunde lära en katt att skita i en påse. Det vore ju bekvämt att bara slänga sen.)
Däremot moderns katt var galen i påsar. Hon slickade och slickade och såg helt galen ut. Obegripligt!

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ingen dum idé, eller ännu bättre; lära dem att gå på toaletten :D
Styre är helt manisk med plastpåsar, jag vet inte vad det är för kemisk beståndhet, men ibland undrar jag om han inte skulle välja plast om han fick välja mellan skinka och plast :D