tisdag 3 september 2013

Fjärrkontroll för katter som hamnat i en loop önskas.

....lite spridda funderingar så här på tisdagsmorgonen som jag för övrigt var helt övertygad om var en söndagsmorgon när jag vaknade upp...
För det första, har du tänkt på att platser som kan se helt "ordinära" och vanliga ut kan vara helt magiska för någon annan?
Det tål att tänka på.


För det andra, det här med "lagom" är väl för jävla tråkigt? Lagom är alltid lite för lite eller lite för mycket, tycker jag. Om du förstår...

För det tredje, om någon har den minsta idé om var fjärrkontrollen för katter som verkar ha hamnat i en loop sitter, hör av er kvickt. 
Lillkatten hamnade i en loop som gick över sängen i natt. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, för att emellanåt frejdigt sätta sig på mig och fundera över livet. 
Matte var mycket trött.
Sedan blev det tyst ett litet tag, tills han var i kattlådan och försökte gräva sig till Kina.

Nu sitter jag här, inte helt vaken. Katten är fortfarande lika energisk, han sitter just nu i kattlådan och vrålar glada hejarop till sig själv.
"Du är inte klok på en fläck..." säger jag trött.
Och får en blick tillbaka som "Ska du säga?"

4 kommentarer:

Cicki sa...

Styre han är som han är....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki, jo, det är sant det. :)

Kalle Byx sa...

Jag ler. Eller fnissar snarare.

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
gott att höra :)