onsdag 24 juli 2013

Vad gööööör ni?

....jag satt här och tittade igenom de bloggar jag följer och upptäcker att flertalet inte skriver längre...det  fick mig att misslynt rynka på pannan en liten smula så där som man gör samt fick mig att fundera på 'Vad gööör de nu för tiden?'
...gör de som jag? går in och tittar på sina listor och kanske ser mig och undrar 'Vad gööör hon nu för tiden?'
...och så stänger de ner sidan till nästa gång när de sitter och undrar 'vad gööör de som skrev nu för tiden?'
Skriver de någon annanstans? Eller vart har alla deras ord tagit vägen? För jag tror att ord man har inom sig måste ta vägen någonstans? Kanske pratar de mycket mer nu för tiden? Eller kanske sjunger de i kör? För ibland behöver det inte vara just de orden man har inom sig som kommer ut, det kan fungera fint att sjunga någon annans ord.

Eller ägnar de sig åt makramé? För att låta fingrarna få arbeta lite, precis som vid ett tangentbord men ändå inte? 
Planterar om blommor, målar om hus eller har tagit trumkurser?
Jag vet inte, men undrar gör jag...




8 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Vi kliar myggbett vetja (när vi inte skyddar oss mot värmen med en piggelin).

Cicki sa...

Efter att umgåtts med en ständigt pratande Melina så är tystnaden sååå skön. Så jag spar lite ord till en annan gång.....:-)

Shirouz sa...

Åh, det har jag med, vanligtvis brukar inte myggen bry sig mycket om mig, men nu i år verkar de ha gjort ett undantag. Tyvärr :D

Shirouz sa...

Kan tänka mig att det varit full aktivitet, då är det skönt att njuta av stillheten :)

lilah sa...

Jaa du, det undrar jag med ibland. I hemlighet skyller jag allt på Facebook. För innan jag gick med där, så fanns det liksom bara bloggen att vända sig till när man hade ordklåda. Numera så har jag ju iofs startat hästbloggen (http://arabtanten.blogspot.se/) men där är det ju bara ett visst klientel som går in och läser. Mer som en kalender ibland faktiskt...
Sedan så går det ju åt en massa tid när man man sitter och läser på Facebook, följer länkar och dessutom lägger upp både bilder och länkar själv samt skriver lite här och lite där och kommenterar hos andra...
När man gjort detta ett tag, så har dels den dyrbara TIDEN bara försvunnit, men också lusten att skriva. Och ifall man hade nåt på tungan innan, så har det antingen försvunnit i FB-röran, eller så har man redan kläckt ur sig det i nån kort variant där.

Jag saknar blogg-tiden ibland. Samtidigt har jag blivit beroende av FB. Kan liksom inte tänka mig att gå ur där. Hemskt, men så är det. Även om jag inte sitter där lika mycket alla dagar, så tar det i alla fall tid.

Någon enstaka gång skriver jag något i min blogg, men då folk blivit vana vid att inget nytt kommer upp, så är det väl ingen som läser där ändå. Plus att jag inte själv hinner kika runt och besöka andra bloggar heller! :-(

Shirouz sa...

Hej Lilah, ja, jag tror också att det är Fb's 'fel' i mycket, det är så bekvämt att se vad folk har för sig och att bara slänga iväg en update själv. Det träliga är att jag känner att det blir svårare och svårare att hålla sig till att skriva en längre text, orden vill sig inte riktigt. Och på något sätt kommer bloggen och andras bloggar i skymundan, för precis som du säger, tiden går ju.
Jag vill ha kvar fb också, men ja, jag saknar bloggvärlden med. Vetefan hur man ska få ihop bägge igen, men det borde ju gå?

Baronessan sa...

För mig beror det på att det blev en sommar. En sommar utan dess like. Jag har inte velat gå och sätta mig i mitt rum för att skriva ord. Och laptopen har ju krånglat hela sommaren. Att skriva i mobilen finns inte på kartan för mig. Så... så småningom ska jag nog börja krafsa på bloggen igen :D

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, vilken sommar... Helt sanslöst, en riktig sommar, ungefär som jag minns alla mina barndoms somrar :)Krånglande datorer är ett elände, de borde komma med 'ickefelgaranti' tycker jag, skriva i mobil, nää, det finns inte på kartan här heller, ser fram emot nya inlägg hos dig när hösten börjar komma :)