lördag 1 oktober 2011

Jag tar risken.

Just nu sitter jag för övrigt och väntar på Witchen, jag jagade ut henne redan igår för att förlusta sig i parken, allt emedan jag själv var helt säker på att artisterna skulle uppträda i dag.
Witchen hade rätt.
Det var uppträde igår.
Jag hade bestämt att gå ut idag, jag.
Tjurig som en bulldogg så hävdade jag bestämt att jag skulle minsann ut i dag och inte igår, även fast Witchen påpekade att det gav nog artisterna som uppträdde i parken fullständigt fan i.


Så idag har jag arrangerat en liten karaokefest, med Lemmy och grabbarna, några öl ska knäckas och framemot tio har jag planerat för soffstund med roasten av mr Sheen.
Efter det borde vi vara småtrötta och småfulla så då slänger jag fram en panna kaffe samt choklad så att vi får nya krafter.
Framemot tolvtiden börjar vi säkerligen gäspa storligen, eller också har vi kommit in i det sällsamma läget när man löser "Allting och allt" och känner hur fasansfullt intelligenta vi egentligen är.
Någon gång under kvällen kommer troligen jag också att börja hicka.
Det tycker jag hör till god ton under en festlig kväll.


Sedan, innan vi skiljs så kommer vi att tala om för varandra att "Nu ringer du när du kommit hem!" och så ringer jag så fort hon kommit utanför dörren och säger "Jag är hemma nu!"


I morgon kommer jag säkerligen att vakna med små envetna kopparslagare som vrålar i öronen att "Den där sista ölen skulle du ha gett tusan i!" och "Är du medveten om hur högt ni sjöng igår kväll?" och "Har du sett hur det ser ut på vardagsrumsbordet, hur svårt är det egentligen att äta ostbågar?" och "Ja, du har faktiskt rätt i vad du sa igår, du är väldigt lik Lemmy så här på morgonen, eller om det någon av medlemmarna i Kiss du liknar. Skynda dig ut till spegeln får du se!"


Men jag är modig, jag.
Jag tar risken.
Nu ringer det på dörren.
Kvällen kan börja.
Ha en bra en, ni också.

3 kommentarer:

Fröken Hulda sa...

Hahahaha.... du är ju för skön. Älskar den här typen av dina inlägg. Ha en trevlig kväll

Lippe sa...

Ha det så trevligt!!!
Antar att ni sjunger som värst (bäst?) just nu!
Kram

Fröken Hulda sa...

Inga kommentarer här och inget nytt inlägg idag. Hur mår du egentligen???