lördag 1 oktober 2011

Jag och jag...

I morse tänkte jag "det här tänker jag absolut inte skriva om!" när jag stod och nöp mig själv i ansiktet och på halsen.
"Varför gör jag så?" undrar jag för mig själv.
Och jag flinar lite lagom generat och säger att "Jo, den här ansiktscremen säger att man ska göra precis det, efter applicering."
"Varför då?"
"Eh, det ska tydligen hjälpa till för att cremen ska gå in i ansiktet..."
"Varför då?"
"Jaa.. Inte fan vet jag. Man nyper sig själv och ansiktet blir uppretat och när det blir uppretat så äter det creme."
"Tror jag verkligen på det?"
"Nej. Inte riktigt. Men se så fin och rosig jag blev."
"Jodu. Och jag hade blivit precis lika rosig och fin om jag hade gett mig två lavetter på vardera kinden. Och det hade dessutom varit gratis."

Sådana där diskussioner har jag med mig själv på morgonen.
Och så skriver jag om det också.
Fast jag inte skulle.

1 kommentar:

Lippe sa...

Hahahaha!! Det är DÄR jag gjort fel! Jag bara pratar - varken nyper eller örfilar!