onsdag 19 oktober 2011

Jag är inte helt nöjd.

Nu är jag inte riktigt nöjd igen...
(and what else is new under the sun? säger du, för just i dag så känner du för att vara lite engelsk.)

Kort bakgrund:
Jag säger ibland att jag inte minns min barndom speciellt bra. Det är inte sant, det vet du ju, om du har varit med ett tag här. Vad som däremot är sant, och som jag kanske hellre borde säga är: Jag minns inte en speciell person speciellt mycket.

Nu har vi klarlagt det. Och hoppar raskt till nutid.
Några beger sig därför raskt till en annan stad för att få veta lite mer.
Men inte blev det så direkt.
Någon hade gett någon rådet att "skriv ner det innan du dör och så får de läsa det sedan."

Nu har det gått några dagar och nu är jag lite gramse över det här.
För det första kan jag inte se varför någon annan ska lägga sig i något de inte har med att göra.
För det andra. Det är ingen bra metod att lämna saker och ting till eftervärlden som inte kan följas upp.
För det tredje. Jag blir helt enkelt förbannad att det ska vara så svårt att tala klarspråk.
För det fjärde. Jag är inte helt nöjd.

På plussidan finns att det blev ett möte som var fint på en hel del sätt.
På minus. Jag minns fortfarande inte mycket mer.
Och blev inte mycket klokare.

Inga kommentarer: