torsdag 1 september 2011

...vari jag påstår igen...

...för övrigt har jag ju alltid rätt, det vet du ju. Och du vet också att det är ett av de kanske lite mer irriterande släktdragen som min vilde far och jag har dragit ut till sin spets och fulländning.
Och ja. Det blir jobbigt när både han och jag har rätt samtidigt.
Men!
Jag tänkte att jag skulle komma med lite fler påståenden utan att kommentera dem, så att ni får glädjen att dels se vad jag har haft för mig, och dels kommentera med era egna tankar och ord.

1. Om man vill göra något så finner man alltid på skäl för att göra det man vill. Eller uppfinner skäl. Eller motskäl. Vad en del däremot inte förstår är att det per automatik inte blir en rättighet bara för att man vill.

2. Om man vinner en nalle, modell stor, så ska man bli lika glad som när man var barn även om man är 47 år. Annars ska man fan inte ha någon nalle.

3. Om du tittar på mig så tittar jag tillbaka. Och det är inte jag som viker undan med blicken först. Dessutom har jag gott om tid och vill du ha ett vm i stirrande, så varsågod. Dessutom har jag dålig syn och glömmer nästan alltid glasögonen hemma så jag kan stirra på dig i eoner utan att egentligen se dig.

4. Ingen kvinna ska behöva utsättas för att nästan alla hennes Reebok lämnar in på samma gång. Någonstans måste det finnas en regel mot det.

5. Jag är fortfarande allergisk mot boleros.

6. Även om du tror att det inte kan bli jävligare, så var lugn, det kan det. På ett helt nytt sätt.

7. Och, även när du är som längst ner och tror att du inte orkar längre, så gör du det.

8. Det fina här i livet är att vara oförutsägbar. När folk kan dig innantill och utantill, precis som de kan sin garderob så är det dags att möta dem med sombrero på huvudet och en stor tältklänning.

9. Alla borde ha en stor lila/svart-randig väska, med en skinande silverblank dödskalle på med röda rubinögon. Samt tumklovar och patronhölster.

10. När folk säger "Det är absolut vansinne!" om något man tänker göra, så är det i regel oemotståndligt att inte göra det.

11. Det är absolut ett fullgott skäl att inte svara i telefon eftersom man lyssnat på Motörhead i hörlurarna och varit upptagen med att trumma i takt på bordet.

12. Folk använder på tok för lite chili.

13. Folk med ett pedantiskt hem har det i allmänhet väldigt rörigt i huvudet.

14. En kaka till är varje människas mål i livet. Vare sig det är en riktig kaka eller någon slags dröm om något.

4 kommentarer:

Kia sa...

Ser verkligen fram emot lite mer utläggningar om bakgrunden till dessa "livsinsikter" när vi ses :)

livet på landet sa...

Klappar tassarna och säger bara...Jäpp!

Lippe sa...

Håller med om allt! Lite tråkigt kanske men så är det. Men jag skulle kunna lägga ett exempel till nummer 6.
....och mitt ur kaoset talade en röst till mig och sa: "le och var glad ty det kunde vara värre!"
Jag log och jag var glad - och det blev värre!!

Kalle Byx sa...

...vari jag påstår igen... att du är helt suverän på att formulera dig