tisdag 13 september 2011

Ska jag göra en gigantisk Kermit?

Med de drömmar jag har så behöver jag inte så mycket mer fantasi dagtid.

Härom natten så sitter jag och Stephen King vid mitt köksbord och fantiserar ihop nästa skräckfigur till hans nya bok.

Vi kommer överens om att den nya figuren ska vara en grodan Kermit i jättestorlek, översållade med ljust, ljust gröna toppiga pärlknappar.
Så bra! strålar Stephen.
Briljant! säger jag.
Sedan skålar vi i tunna kaffekoppar och det klirrar som av kristall i hela rummet.

Själv vaknar jag och känner mig så där förvirrad och undrar än en gång vad min hjärna egentligen försöker säga mig.
Ska jag försöka att sy teddydjur? Som bot mot teddygrisen som jag kastade?
Ska jag se upp med grodor hädanefter?
Eller ska jag bli bästis med Stephen King och förpesta hans tillvaro med världens sämsta rollfigurer till skräckromaner?

Eller är det nu det är läge att köpa tunna kaffekoppar för att jag måhända får oväntat besök som kommer att ha med sig små pärlknappar till mig som presenter?
Vilket skulle få mig att undra så alldeles. Vad gör man med pärlknappar?
Eller, vänta, jag vet ju det!

Man gör en gigantiskt Kermit-figur och skickar till Stephen King med en lapp "Here's your new character!"

3 kommentarer:

Fröken Hulda sa...

Why not? Han kanske nappar ;)

Cicki sa...

Kan man göra en clown till en skräckfigur så kan man säkert även lyckas med en groda.....:-)

Laila sa...

Haha, det är härligt med sådana där upplysande drömmar! ;-))