måndag 1 augusti 2011

--vari äldsta vännen besöker kiropraktik....

Det är bara att inse, jag har minne som en ordinär kyckling ibland. Tänkte komma tillbaka till det jag skrev om i förra inlägget, men kom inte ihåg vad det var, mer än att det var något jag ville komma tillbaka till.
Så jag läste om inlägget lite snabbt och hummade "Så var det, ja!" och växlade tillbaka till "nytt inlägg" och kliade mig i huvudet och tänkte "Vad var det nu igen jag ville säga?"
Så nu har jag läst 2 gånger och borde komma ihåg både vad det handlade om och vad jag ville säga.
Kan man tycka.
Så jag gör ett försök...

Jo, så här är det, jag är begåvad med vänner som kan dra skrönor, äldsta vännen är som en serietidning när hon kommer i gång och berättar, det är både bilder och ljudeffekter med och man rycks med i berättelsen så att det känns som om det hände precis nu.

En av mina favoriter är när hon berättade om första gången hos en ny kiropraktor, som enligt henne ryckte och slet i henne så att hon trodde att hennes sista stund var kommen.
Jag kan inte göra hennes berättelse rättvisa, men jag försöker lite ändå.
Vi kommer in i berättelsen när han ryckt och slitit i henne medan hon legat på rygg, och hon har morrat och vrålat och helt plötsligt säger han "Och så lägger vi oss på rygg!" och med ett kast som måste varit karate (sa hon) så slängde han runt henne och började böja och knyckla ihop henne som om hon vore en påse tvättkläder.
Äldsta vännen låg där och ilsknade till riktigt ordentligt så när han tog paus i momentet "knyckla ihop, veckla ut och banka skiten ur patienten" så vrålade äldsta vännen som vid det här laget var övertygad om att hon inte skulle komma därifrån med livet i behåll "Det här ska du få fan för när jag kommer upp!"

"Och sen..." sa hon, "sen tänkte jag, vad sa jag nu? Men jag blev ju så ilsken så det bara flög ur mig, för det kändes som om vi var i slagsmål och jag inte fick in en enda träff..."

Kiropraktorn tog ett hastigt andetag och så började han garva, och det gjorde vännen med, smått generat...

"Hur gick det sen?" frågade jag, "hade du ont i hela kroppen, kunde du röra dig?"
"Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Kan du tänka dig det?" svarade vännen.

6 kommentarer:

Lippe sa...

Kiropraktorer? Kiropraktörer? En kiropraktor - flera kiroprakt-vaddå?
Hmmm... knotknackare bör vara bra på självförsvar!!
Lika oumbärliga som de kan vara kan de vara läskiga!

Cicki sa...

Så det kan bli.....:-)

AprilSus sa...

Såg att du varit på besök hos mig, så trevligt! Nu är det min tur att kika in här, trots den sena timman. Kommer säkerligen somna gott och med ett leende på mina läppar, för du lyckades åter berätta din väns historia tillräckligt bra så att jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Undrar just om mina obefintliga magmuskler hade klarat av original berättelsen? ;)

Hör att kudden skriker på mig nu, så jag får återkomma när jag är lite piggare och läsa ikapp vad jag missat.

Natti natti!

Shirouz sa...

Hej Lippe,
hmm, en kotknäckare, flera kotknäckare, sa hon som gick bet på kiro-ordet ;)
Jo, jag tror att de måste vara det, det är nog i grundutbildningen :D

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, ibland flyger det ur de underligaste saker ur en när man minst anar det :D

Shirouz sa...

Hej AprilSus,
gott att höra att du fick ett gott skratt, vännens historia var mycket mer målande och jag låg dubbel, speciellt när hon härmade den ilskna minen hon hade haft och vrålade med sina lungors fulla kraft, jag får se om jag kan få henne till att lägga ut sig på youtube, för det vore värt att se :D