tisdag 2 augusti 2011

"Varför är jag omgiven av idioter!?"

....Efter det så har morgonen varit fylld av småförtret och småjäkelskap, en sådan där morgon som definitivt får en att undra om alla krafter som finns jobbar emot en samtidigt.

Det är en sådan där dag som man känner att det behövs absolut inte mycket för att man ska tappa humöret helt och rusa ut i skogen, omfamna ett träd allt medan man ylar "Varför är jag omgiven av idioter!?"

Det gjorde för övrigt min f.d. chef en gång. Vi stod så vackert runt henne och något hade klantat till sig alldeles så vida pass, hon kastade huvudet bakåt och skrek "Varför är jag omgiven av idioter!?"
"För att du inte ska känna dig så ensam..." sa jag.

Så, jag vet ju, jag också. Det här är bara så här för att jag inte ska känna mig ensam.... Sicken tröst, eller hur?

12 kommentarer:

AprilSus sa...

Känner att jag lär mig något nytt nästan varje gång jag besöker din blogg.

Nu vet jag svaret på frågan som dyker upp i mitt huvud då och då. Tack! ;)

Hoppas din kväll blev bättre än din dag? Kramisar!

Moster Ma sa...

Du är helt underbar!
Särskilt tycker jag om såna som ställer frågor dom redan vet svaret på!

Cicki sa...

Vad svarade chefen på det?

Chorizo sa...

Andra blogginlägget jag läser idag med ungefär samma rubrik...

http://ronjaslotte.papper.fi/2011/08/02/om-jakligt-korkade-idioter/

En annars frisk och lättläst blogg.

Shirouz sa...

Hej AprilSus,
ja, visst känns det mycket bättre att man vet varför det är som det är ;)
Jo, kvällen blev bättre, så jävla dålig som dagen var så kunde den nog inte ha blivit sämre. Men nu är jag nästan back on track igen, kram!

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
tack, jag har mina ljusa stunder även om det ibland är väldigt långt emellan dem ;) Igår var jag så långt i från ljusa stunder så att ett åskmoln troligen hade tett sig opassande muntert i jämförelse med mig, och ja, sånt folk är en favorit hos mig också :D

Shirouz sa...

Hej Cicki,
hon drog hastigt efter andan, slängde ett getöga på mig och började garva, hon är en av mina bästa vänner nu för tiden :)

Shirouz sa...

Hej Chorizo,
jag var inne och tittade och håller med!

Laila sa...

Jaha, jag har ju redan fått svaret, men jag undrade bara om det kanske var därför hon var din F.D. chef??! :-) Men det var ju bra, hon hade alltså humor! :-)

Shirouz sa...

Hej Laila,
jodå, det har hon :)

Baronessan sa...

Absolut rätt svar :D
visst är det kul när man får såna där lätta "sparringkommentarer".
Ibland får man ju bita sig i tungan, men ibland kommer det bara ut utan hejd.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, såna sparringkommentarer är ett nöje att svara på :D
Jo, och ibland önskar man att man hade bitit sig i tungan, just efter att man fått till en riktigt bitsk kommentar, men man är ju inte mer än människa.