måndag 25 juli 2011

...de väjer inte för någonting...

... och på campingplatsen där vi bor regerar kidsen.
De kommer som vilda pirater på sparkcyklar, småcyklar, springer, hoppar och skuttar och väjer inte för någon eller någonting.
De forsar fram i små armador och de skrattar och skriker och är så fullständigt mycket barn man bara kan vara.
De hoppar studsmattor, de springer mellan vuxna, de hoppar fram bakom träd och de gungar längst av alla och hoppar av när gungan är som högst.

Jag trivs som fisken i vattnet, fast jag inte får vara med och vara en i högen av ungar som springer fram och äger världen.
Men inom mig så är jag en av dem, en som springer fram längs vägen och inte väjer en sekund när de stora kommer och går.

2 kommentarer:

Lippe sa...

Hehehe..jag ser det framför mej!

Ika sa...

Underbart!