torsdag 23 juni 2011

Rönnerdahl var en kanin...

Imorgon ska jag kasta ett kristallglas över axeln. Eventuellt också en tallrik.
Det har jag aldrig gjort förut, ser du.
Mina vänner är härmed varnade, under inga omständigheter bör ni befinna er bakom min axel vid något tillfälle under dagen.
Kanske tycker jag att det är så roligt att jag slänger till och med er över axeln, man kan aldrig så noga veta.

Vidare filar jag på allsång alldeles själv, jag sjunger på tok för lite och det måste jag råda bot på.
Numera kan jag inte höra om hur Rönnerdahl skuttar ur sin säng utan att dra på smilbanden.
Det är Kias fel, hon berättade att någon i späd ålder hade hört om Rönnerdahls skuttande och trott att Rönnerdahl var en kanin.

Själv föredrar jag den där versionen du vet, när han skuttar ur sängen och slår knät i sängstolpen och sedan hoppar jämfota, varvid det avslutas med "se så många märken som redan slagit ut på benen" och så vidare.

För att inte tala om "räven överraskar grisen, och sen kalvar ju polisen, får i kål, huvudskål" och så vidare.

De sångerna ska jag rota fram och skråla med myndig stämma, allt medan kristallglas och tallrikar viner genom luften bakom mig.
En tanke slår mig, kanske får jag fira midsommar helt själv om jag talar om mina planer, hm, låt oss hålla tyst om det, det kanske är bäst.

12 kommentarer:

Lippe sa...

Vi förväntar oss en beskrivning av ovan nämnda aktivitet efter att festen gått av stapeln!
Ha en underbar midsommar!

AprilSus sa...

Ha en toppen trevlig midsommar!

Kramis!

HelenS sa...

Skutta är ett alldeles förträffligt ord. Käckt och livsbejakande, liksom :)

Ha en bra midsommar .. with or without Rönnerdahl :)

Märta sa...

Ditt midsommarupplägg är klockrent upplagt! Imponerande!

Ha det riktigt härligt och kör så det ryker!

Cicki sa...

Glad midsommar på dig också.

Har jag berättat om när jag hystade in en tallrik i kaklet. Med flit! Eller kastade en ugnsform med nystekt kyckling i, i golvet. Med flit! Fast det tar vi en annan gång.....:-)

Baronessan sa...

Den där texten med räven överraskar grisen skulle jag gärna vilja ha. Den har jag bara hört början på.
Jag vill också gärna höra hur det gick med allt kastande över axeln. :)

Shirouz sa...

Hej Lippe,
jomenvisst, någon slags beskrivning kommer nog, hoppas din midsommar var kalas också och god fortsättning :)

Shirouz sa...

Hej April Sus,
tack och jag hoppas att du hade det med, kram! :)

Shirouz sa...

Hej Helen S,
ja, jag gillar det, och tack, hoppas att du hade det med och välkommen hit, alltid roligt att se nya ansikten :)

Shirouz sa...

Hej Märta,
jo, det var ett bra upplägg, vilket dock stördes lite av bristen på porslin, å andra sidan, nu har jag ju porslinskastningen kvar, hoppas du hade en bra midsommar, du med :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
näää, det har du inte sagt ett ord om, nu blir jag ju nyfiken! (och imponerad) :D

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, jag letade febrilt efter just den texten på fredagen, och hittade den givetvis inte, så jag fick nöja mig med första versen, hittar jag den, så kommer den upp här, det lovar jag.
Tyvärr var det lite brist på porslin så det blev inget kastat, det är inte riktigt samma sak med papp och muggar, men jag ger mig inte, jag ska baske mig göra det :)