torsdag 16 juni 2011

Heter du Wolf Terriertax Hundman?

Körde en halv gräsmatta med handjagaren igår.
När man är så duktig får man både chokladglass och hallonsorbet som belöning.
Idag ska jag gå med skammens rodnad till biblioteket med en hundörad bok.
Det kostar på att ha katter som läser hårdhänt.

Men en bok av någon som heter Måns måste ju vara oerhört frestande för vilken katt som helst.

Hädanefter ska jag bara läsa böcker av folk som heter Wolf Terriertax Hundman.
Då kanske jag slipper onödiga kostnader.
Något säger mig att jag också kommer att minska mitt lånande med 100%.
Såvida du inte heter Wolf Terriertax Hundman och skriver på en bok just nu,
då vet du, att du har minst en läsare..

8 kommentarer:

Lippe sa...

Hahaha!! Kattrackare!

Baronessan sa...

Nja, säg inte det. En bok med en sån författare kan ju få katterna att fullständigt tappa all kontroll och slita boken i stycken på nolltid :)

AprilSus sa...

Tycker att du ska vara stolt över att du har läskunniga katter. Även om det än så länge kanske bara begränsar sig till Måns, eller stod det något i boken som kunde ha upprört dem?

Kramilikram!

Cicki sa...

Det är då sjutton vilka litterära katter du har. Elvis har bara kommit till textremsan på TV:n än.

Shirouz sa...

Hej Lippe,
det kan man lugnt kalla dem :D

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
hmm, det har du rätt i. Jag kanske får sluta läsa böcker och ägna mig åt serietidningar i stället....

Shirouz sa...

Hej April Sus,
ja, jag tror att de blev enormt upprörda av att det inte nämndes en enda katt i hela boken, därav deras raseriutbrott :D

Shirouz sa...

Hej Cicki,
textremsan håller Styre på med som bäst, det är Asta som är riktigt litterär här och har en väldigt bestämd smak om vad hon gillar och inte gillar. Efter vad jag förstår tycker hon inte om en enda bok hon får tag i. Jag vet inte riktigt vad för smak hon har, jag ska lägga fram en Pelle Svanslös och se om det kan falla henne på läppen :D