torsdag 14 april 2011

Förbannat också!

Jag sitter här, skumögd som Kalle Anka på julafton, när han åker ur sängen i husvagnen och är tvärförbannad.
Som bekant så har jag aldrig fel.

I dag så kan jag, om man vill se det som så, dock verka ha haft riktigt, riktigt fel.

Jag har gått upp extra tidigt för att vara fräsch som en nyponros.
Jag har skrämt upp Kia för att skjutsa mig till ett möte.

Så sitter jag sedan, dricker kaffe och läser text-tv-nyheterna och ser datumet.
14e står det.
Jag studsar bokstavligen där jag sitter.
För jag har en obehaglig känsla av att jag igår såg att datumet på lappen till mötet var den 15e.
Rusar till handväskan.
Jo då.


Men jag har hela tiden sagt "torsdagen den 15e" till vänner och  mig själv.
Ringer Kia och hummar lite smått förläget och säger att kanske, eventuellt så har jag ryckt upp dig ur sömnens ljuva slummer.
Hon bara fnissar.
Hon vet också att jag aldrig har fel.

Ringer till kontoret kl 8 och bereder mig på att få rätt. Klart det är i dag jag ska vara där.
När jag lägger på är jag en skakad människa.

Det är i morgon jag ska vara där.
Jag är ett helt dygn för tidig till mitt möte.
Ringer Kia som faktiskt bara fnissar lite till.
Jag säger "Det här är inte klokt, jag har aldrig fel, jag svär på att hon kommer att ringa mig vid halv nio och undra var jag är, jag kan inte ha tagit så fel."
Kia fnissar stillsamt.

Och jag sitter här nu, och hoppas, hoppas att det ska ringa och att någon ska fråga var jag är.
För jag har ju aldrig fel.
Jag har dessutom en obehaglig känsla av att får fler av mina vänner tag i den här informationen så kommer det att bli tufft för mig, besserwissern...
Och nu har jag lagt upp det på bloggen till råga på allt.
Förbannat också.

2 kommentarer:

Lippe sa...

Hahaha!! Om jag förstår hur det känns??
Bara för att du inte ska känna dej ensam: http://hrifrnochvidare.blogspot.com/2011/02/yiipiiie-och-alltings-javlighet.html

Shirouz sa...

Hej Lippe,
jag ilar dit direkt!