onsdag 30 mars 2011

Undvik apelsinjuice.

Det här kan säkert roa någon och säkert så kommer någon drömtydare (hoppas jag) att förklara vad det betydde....
När jag var som sjukast och sov så vaknade jag mitt i natten, kallsvettig:
Jag hade drömt att jag var förföljd av ett antal av mina ex och de ville alla fira årsdag ihop med mig.
Jävlar vad jag sprang. Så fort har jag aldrig sprungit, varken i vaket eller sovande tillstånd, jag löpte som en gasell, flög över häckar (sådana som finns i trädgårdar...) snodde runt hus, in i gångar och var jag än kom och vart jag än vände mig så stod där ett ex, med choklad och glädjestrålande leenden.

Det var hemskt. Och kom nu inte och säg att det är ett tecken på att jag inte gjort upp med mitt förflutna.  Själv så ser jag det helst som en mycket virrig feberdröm efter för mycket apelsinjuice.

Nu, när jag känner mig bättre så undviker jag nogsamt apelsinjuice innan sänggående.
Man kan aldrig vara nog försiktig, eller hur?

8 kommentarer:

Mångmamma sa...

Underbart.
Fast den lille Freundianske drömtolkaren i mig skulle genast börja gasta något om just det du inte ville höra...

Shirouz sa...

Jag vet, mångmamma, tror du inte han har gastat i öronen här med? ;)
Jag håller mig dock stenhårt till apelsinjuice-teorin, envis som jag är. :D

Moster Ma sa...

Lyssna nu på en klok kvinna!
Apelsinjuice är INTE bra!
Bättre då med en rejäl whiskey eller två glas rödvin (minst)!

Shirouz sa...

Oh, jag hör dig Moster Ma och lyssnar gärna på det örat! En rejäl whiskey får det bli, vin har jag svårt för :D

Bitten sa...

Jag kan ändå inte dricka apelsinjuice, jag får hiskeligt ont i magen då.

Gubben sa...

Hm, inte lätt det här! Men, jag tror att du har dåligt samvete över för många Aladinaskar. Å andra sidan - efter riktigt många gasellhopp så är även de spåren utplånade. Dina ex är helt alltså helt oskyldiga. De råkade bara dyka upp :D

Shirouz sa...

Hej Bitten,
och jag får mardrömmar,absolut bäst att undvika apelsinjuice alltså :D

Shirouz sa...

Hej Gubben,
det är en teori som jag helhjärtat köper :D