torsdag 3 mars 2011

Lugnet före stormen.

Nu är det lugnet före stormen...
I eftermiddag åker vi med Styre och Asta till veterinären.
Ja.
Jag vet.
Två katter i en bil lär bli himmelriket på jorden....

För att inte tala om när vi kommer in till veterinären och de ska vaccineras.
Så just nu...
Just nu så njuter jag bara av lugnet.

Det gör katterna också.
Burarna är framtagna och Styre har slagits med bägge två, Asta försvann som en avlöning och lade sig på sängen och blängde med stora ögon på mig.

Hon tänker inte åka någonstans om hon får bestämma.
Styre som är lite mer frivol till sin läggning kan tänka sig att åka, men helst vill han ju köra om han ska åka bil...

Det lär bli en intressant eftermiddag.
Ska jag ta öronpropparna, tycker ni?

8 kommentarer:

YvvePyvve sa...

Jo jag vet vad du har att se fram emot. Min kattjej som väl är halvåret har börjat marsa. Så det blir väl snart min tur :-( Fast då blir det större ingrepp än vaccination. Fast det vet hon ju inte om förstås....

/YvvePyvve

Cicki sa...

Jag har ju följt Styres kommentarer på Fejan, så vad han tycker om spektaklet råder det ingen tvivel om......:-)

Öronproppar och långärmade handskar tycker jag låter som en god idé....:-)

Shirouz sa...

Hej YvvePyvve,
jo, det var ganska livat, ska jag säga, Styre sa märkligt nog inte ett dugg, men Asta höll i gång...
För att inte tala om mig... Vi fick möte med två stora lastbilar och det är en liten grusväg.. Då ylade jag också...

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, då vet du ju vad han anser :D
Märkligt nog var han lugnet själv hela tiden, han fällde knappt hos veterinären. Det gjorde Asta däremot, jag tror att vi lämande en halv katt efter oss..

Madelene sa...

Hahaha, sikken cirkus jag ser framför mig (med lite fantasi såklart) bilen som vinglar sig fram efter vägen med katterna halvt om halvt framför och bakom och under och helst styr bilen!
;)
Bra att det gick bra iallafall, dom är så underbara våra små fyrbenta!

Shirouz sa...

Hej Madelene,
jag ler här, för jag kan se den bilden framför mig också, nu när du målar upp den :D
Plus, man får lägga till när jag nästan var ute ur bilen när vi fick möte med de där förbannade lastbilarna, jag hade inte alls stor lust att sitta kvar just då...

Ja, de är ju det, och det är så skönt att ha det gjort :)

Laila sa...

När jag var inne med Morris i måndags för du vet varför, så fällde han inte heller ett strå. Han gjorde eller sa absolut ingenting när vi var där. När jag lyfte upp honom på britsen så satt han blickstilla, hopkurad, med huvudet nedsänkt mellan framtassarna. Förutom att jag var hur jävla lessen som helst, så var det nästan kusligt. Han har varit hos veterinären många gånger förut, men aldrig att han betett sig som nu...

Shirouz sa...

Hej Laila,
jo, jag vet... Vad märkligt det där är, så var det med Diesel också, precis som om de vet vad som ska ske... Usch, det är hemska stunder, man vänjer sig aldrig vid det och jag kan ju känna fortfarande att jag blir smått ledsen när jag tänker tillbaka. Men så är det ju, de finns i våra hjärtan.