onsdag 16 mars 2011

"Jag tänker inte dö med den där jävla müslin i köket."

Jag vet ju att ingen av er skyggar för svärord, då hade ni aldrig stannat kvar här efter första besöket.
Så här kommer ett urval.
Fy för i fan i helvete så sjuk jag har varit! Jag har inte varit så här sjuk på årtionden!
Jag har varit så sjuk att jag inte ens orkat tycka synd om mig själv.
Nu är jag lite bättre. Men har ingen röst. Och hör inget. Och sneglar mig fram längs era bloggar och läser långsamt än här, än där, men kommer inte riktigt till att orka kommentera.
Dock har jag börjat bli lite arg igen.

I söndags när livet var så svart att det inte fanns, när jag satt och åt osötad müsli och kände smaken av uppblött kartong, för det var så det smakade så morrade jag till och tänkte "Fy fan, ska jag dö, så inte ska jag dö med osötad müsli i köket!"
(Jo, lite bättre kände jag mig, så jag orkade vara dramatisk....)
Så när måndagen kom och Kia ringde så fick hon sig det till livs också, då jag orkade med ett utbrott i telefonen där jag klargjorde att jag gav fullständigt fan i alla kostråd och rekommendationer om osötat, att jag var en vuxen kvinna och krävde socker på min müsli och att det minsta man kan begära är väl att ens frukost och mellanmål ska smaka gott!? Och varför jag tvingat mig i alla år med denna styggelse till müsli, det hade jag ingen aning om, men nu, nu hade jag skådat ljuset! Jag vill ha müsli med socker och sötsaker och gott ska det smaka!" brummade jag ilsket.
Kia skrattade så att det ekade i luren och kom sedan upp med müsli som var söt.

Dock var den inte söt nog för den sjuka Ulvstrumpan, som igår beordrade ut Witchen på jakt efter ännu sötare müsli. Hon bar hem den i triumf till mig och jag provsmakade den igår, men njae...
Inte riktigt.
Jag tror att jag ska börja med kalaspuffar igen.
Det tyckte jag om när jag var barn.
Och nu, när jag så smått reser mig ur influensans käftar, så håller jag löftet sedan i söndags, jag ger fan i alla kostråd.
Jag ska ha sött och gott till frukost. Det är jag värd!
Kanske inte lika sött och gott som min vilde far, som äter en kanelbulle varje morgon till fikat för det "Det tycker jag om, ser du!" brukar han säga.
Det får jag vänta med tills jag blir sextio eller nåt.
Tror jag.
Eller kanske inte.
För övrigt har det hänt Riktigt Stora SAKER i mitt liv.
Det började i onsdags kväll då jag satt och stirrade på ett foto av en människa jag aldrig sett men vetat om i många, många år..
Sedan kom influensan och slog undan benen på mig.
Igår pratade jag med den människan via Facebook.
Det är stort.
Och ja.
Jag vet.
Det här kallas cliffhanger.
Kan du gissa?

10 kommentarer:

Bitten sa...

Nä, jag kan inte gissa.
Och du, det är fler vuxna än du som gillar kalaspuffar. (Nej, det är inte jag).

Mångmamma sa...

Välkommen tillbaka till det friskare livet, ilskan och cliffhanger....?
Vill veta, kan inte gissa.
En släkting kanske?
Syskon?
Förälder - mamma då?
???
Och självklart ska frukost vara god - annars får det vara!

(billy? - ordverifieringen, kanske är det billy som du just pratat med?)

Cicki sa...

Jag gissar inte. Jag vet.....:-)

Shirouz sa...

Hej Bitten,
ja, egentligen blir man nog aldrig för stor för kalaspuffar, hm, jag har inte köpt några än, men idag kanske, för det saknas verkligen något i min frukost.

Shirouz sa...

Hej Mångmamma,
och tack, hmm, inte så dumt gissat faktiskt, inte så dumt, alls :)
Billy kan jag med största säkerhet säga att det inte är, dock ;)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, du gör ju det :)

Kia sa...

Tack för genomförd research om muslin :p Skickade sonen efter vaniljglass och fruktcoctail istället, samt bullar OCH muffins. Förkylningen är för jä... men jag svälter inte /Kia

Shirouz sa...

Hej Kia,
du är en klok kvinna, själv jagar jag vidare i müslins underbara värld, det finns ta mig fan ingen som är god längre! Krya på dig så gör jag det med :)

Cicki sa...

Har du testat Garants Crunchy med youhurt och jordgubb. Finns även i två andra smaker. Du hittar den på Willys. Kanske inte världens nyttigaste men jag tycker den är väldigt god i alla fall.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
nej, vet du, jag har bara varit inne på Willys en gång i hela mitt liv, det finns inte i den här stan, men den låter god, får fundera på det :)