onsdag 9 februari 2011

Världen är för full av knutna nävar ändå...

Du vet, ibland får man en kommentar som får till och med det mest förhärdade ulvhjärta att skutta till och bli vackert rosarött generat när det väl går in vad som sagts.
Just när jag fick kommentaren så sa jag "Hm, jo, jomenvisst, det är klart."
Och sedan gick jag.
Och kom ut.
Och stannade.
Och skakade på huvudet och log för mig själv.


En del människor är så vidöppna med att de vill ha kontakt med andra så att jag nästan vill skåpa upp dem i handväskan och ta med mig dem hem, sätta dem i soffan, låna dem min nalle från när jag var barn och säga "Jag är inte den trevligaste personen du någonsin kommer att träffa, jag är tvär och avig ibland, jag har mina later och olater och kan vara en ganska jobbig jävel att ha att göra med. Men vill du nu lära känna mig, så okay, du har sträckt ut din hand, då tar jag den, så får vi se vart vägen bär med oss."


Så, nu har jag en utsträckt hand från ett håll.
Nästa vecka ska jag ta den.
Världen är för full av knutna nävar ändå, eller hur?

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Underbart.
Helt rätt tänkt.

Och jag gillar också att uttala mig om saker jag inte vet ett dugg om..:)

Pennelina sa...

Ja, du har så rätt!

Idag slår jag ett slag för kärleken på min blogg... inte sex utan den känsla som förhoppningsvis når in i själen :-D

Kramar från mig <3<3<3

Shirouz sa...

Hej Mångmamma,
ja, det måste vara rätt, tänker jag och
vad skönt att det finns fler än jag som tycker om att uttala sig om saker de inte vet ett dugg om :)

Shirouz sa...

Hej Pennelina,
ja, det är nog så, jag ska skutta över till din blogg så fort jag varit nere i tvättstugan, för kärlek, det kan man aldrig skriva för mycket om,
kramar till dig :)

Daniel sa...

Jag tar emot din hand!

Shirouz sa...

Hej Daniel,
och jag tar emot din! :)