tisdag 1 februari 2011

Vad har du inte gjort?

Jag skrev en kommentar hos en medbloggare, där jag nämnde "Saker jag aldrig gjort".
Jag samlar nämligen på sådana saker och där nämnde jag nu den härliga gången när jag och en vän slog sönder en bokhylla i vardagsrummet.
Det föll under "saker jag aldrig gjort-rockstjärne-kategorin" och jag uppmanar alla å det livligaste att om ni har tillfälle att slå sönder en bokhylla: Gör det!
(Och visst, det borde ha varit en tv som kastats ut genom ett fönster, men jag tänkte på grannarna. Kanske i torpet, med någon gammal tv. Dock kommer jag att öppna fönstret först.
Är man riktig rockstjärna så gör man det inte. Det vet vi ju alla, eller hur?)

Nu kanske du undrar om jag är allvarlig, jo, jag är helt allvarlig.
Dock, när jag sitter här, så kommer det för mig, att alla har ju inte drömmar om att göra något rockstjärneaktigt.
Men det finns säkert saker du också drömmer om?

Några planer jag har, för sommaren, i kategorin "Saker jag aldrig gjort" lyder som följer.
Ha en grekisk afton i sommarstugan.
Grekisk för mig innebär att varje glas vi dricker ur (för en gångs skull ska jag rucka på min ogillning av glas, jag tycker helt enkelt inte om dem...) ska kastas över axeln med ett ljudligt kras.
Och så ska vi äta.
Och sedan, sedan skickar vi tallrikarna över axeln också!
Det kommer att bli så kul!
Vännen "Witchen" sa "Hmm... Men vem städar upp sedan?"
Vilket fick mig att tänka att en viss organisation krävs, jag vill ju inte att rådjur och katter och små möss ska få skärvor i tassarna, så jag tänker att vi nog får lägga ut papper eller plast eller något sådant, men hur det än är, grekisk porslinskrossarafton, det ska vi ha!



Vidare "Allsång i torpet"!
Lite noter, en gitarr och folk och sedan är vi i gång!
Det kommer att bli något som bygden talar om länge, har jag förhoppningar om.



Annat som jag ska göra som jag inte gjort.
Kränga mig in i charleston-klänningen, ha glittrigt pannband, converse och tilltala alla med "Daahlinn!" en hel kväll. Eventuellt måste det också till ett cigarett-munstycke.
Vilket får mig att tänka att visst vore det skoj med en gangster-kväll á la Capone minus handgemäng och våldsamheter?
Möjligen kunde man ha vapen i Bugsy Malone-stil för att liva upp tillställningen om den börjar bli fadd?
Och jag kan höra "Witchen" igen, i andanom "Vem ska städa upp det?"


Kanske jag skulle hyra en städfirma? Det har jag heller aldrig gjort....


 

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Underbart!
Din blogg hamnade just bland favoriterna!
:)

Shirouz sa...

Hej Mångmamma,
åh tack, vad kul :)