lördag 26 februari 2011

Björntassar, nattvandrare och lite stuvad grävling.

Igår lärde jag mig hur man får stopp på nattvandring, man lägger helt enkelt ut en våt handduk framför sängen så slutar snart vandraren med sina tåg.
Så läste Witchen för mig ur en bok om husmoderskurer.

Jag ville inte vara sämre, så jag slet fram gamle Hagdahl och lärde raskt ut hur man anrättar björntassar och stuvad grävling.

Hon returnerade med några snabba tips om kurering av astma och jag med tips om hur kokerskor ska vara.

Vidare så har jag lärt  mig att för att undvika elektriskt hår ska man enbart använda balsam.
Eftersom jag var så elektrisk så jag börjat ge katterna stötar när jag klappade dem, vilket inte alls uppskattades av varken dem eller mig, och eftersom jag inte har som mål i livet att djuren ska skygga och springa undan för mig när jag kommer för att betyga dem min vördnad så prövade jag.

Och se på fan!
Det fungerar!

Visserligen blev håret lite tungt, lite som att ha ett korglock på skallen, (en väldigt lätt korg men ändock en korg) men inte tillstymmelse till elektricitet!

Idag körde jag dock med den gamla varianten, med schampo också.
Och det är inte elektriskt.
Än.

Vad jag ska lära mig idag återstår att se.
Vad har du lärt dig på sistone?

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag har lärt mig (kommit på själv) att lite olja i matskedsmåttet gör att all sirap rinner ur, utan kladd. Det du är en kunskap, god som någon, för en bagerska.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
det är ingen dum idé, det ska jag komma ihåg :)