torsdag 6 januari 2011

Jag ger upp.

Jag ger upp.
Ni kommer inte att få veta (av mig i alla fall) hur boken utvecklar sig.
Den här boken är ett jävla slöseri med ord, bokstäver och några stackars träd har fått sätta sina liv till helt i onödan.
Det är pladdrigt, pladdrigt, pladdrigt så att till och med ankor som snattrar i en park verkar vara fåordiga.
Det är dumt, dumt, dumt, dumt, förbannat dumt, så dumt att till och med min musmatta verkar vara ett under av geni.
Det är tråkigt, tråkigt, tråkigt, så tråkigt att till och med att glo på en fläck på väggen verkar spännande.
Det är ett slöseri med tid, ett sådant slöseri med tid att till och med släktkalas (och du vet ju hur jag känner för sådana) verkar som väl investerade timmar av mitt liv.

Så.
Kort sagt.
Jag ger upp.

8 kommentarer:

Baronessan sa...

Du vet vad dom säger: det är aldrig för sent att ge upp :)

Pennelina sa...

Det var en av de skönaste recensioner jag någonsin läst! Ska jag någongång bli sågad så hoppas jag att det ser ut så här :-D

Kramar från mig <3

Cicki sa...

Jag fick tag på en deckare av Anna Jonsson för ett tag sedan. Hon brukar skriva rätt bra. Men den här kändes som att det bara var ord staplade på varandra för att fylla sidorna. Helt ointressant för läsare och förmodligen var det så för författaren också. Trist när det är så.

Bitten sa...

Bra. Byt bok. Slösa inte tid på nonsens.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jaa, det är ju skönt att det är så :D

Shirouz sa...

Hej Pennelina
och tack, och kul att se dig igen, jag har varit dålig på att besöka din blogg ett tag, men jag tittar över, kram tillbaks :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, precis så var det. Som om det bara skulle fyllas med ord och som om författarinnan tänkt "Oj, bäst att vara lite skälmsk här!" och "Oj, bäst att vara lite övertydlig här om inte läsaren inte är allt för intelligent för att räkna ut saker och ting själv."
Det är länge sen jag blev så förbaskat irriterad på en bok, men det var inte bra.
Inte bra alls. Usch.

Shirouz sa...

Hej Bitten,
kul att se dig igen här också, jaa, nonsens var precis vad det var! Har bytt bok och nu känns det bättre.