söndag 16 januari 2011

Ja, ja, ja. Jag hade fel. Två gånger på en vecka.

För övrigt, så spår jag en trend.
Det är ju så populärt nu för tiden och jag vill inte vara sämre.
Hela förra veckan, okay, nu överdriver jag, men två gånger förra veckan blev jag utskälld av några av mina närmsta vänner.
Det kändes väldigt nytt och fräscht, annars är det ju jag som står för moralpredikningarna till mina vänner.
Första gången blev jag till och med lite svarslös. (och här skulle jag vilja dra ner bokstäverna så smått att det knappt syns, men jag ska avhålla mig från det.)
Se, det var nämligen som så, att jag hade fel.
Och du vet ju, om du känner mig, att jag har aldrig fel.
Ett charmerande drag som jag delar med min vilde far, vi vet allt och vi vet allt bäst.

Men den här gången hade jag skenat å sta och verkligen hoppat både i galen tunna, satt foten i klaveret och i största allmänhet burit mig åt som en idiot.
Tänka sig.
Så jag tog emot och lyssnade och kunde sedan konstatera att vännen hade rätt.
Gjorde bot och bättring, förklarade att jag betett mig som en idiot och inte kunde förstå riktigt vad som tagit åt mig (funderade ett tag på att skylla på pms, men bestämde mig för att rakryggat stå för vad jag gjort.).

Det kändes riktigt bra och nästa gång Kia och jag (för det var Kia som hade mer vett än mig) råkades så tackade jag henne.

Men sedan!
Sedan blir jag utskälld igen.
Av en annan vän.
Tänka sig.
Och hade haft fel igen.

Jag funderade på att skylla på pms, allmän bindgalenhet, månen i fel kvarter (eller vad heter det?) grannens hund eller att jag varit dyngrak. Dyngrak strök jag eftersom det varit tidigt på morgonen och ingen skulle gå på att jag fått i mig något starkare än kaffe.
Utan jag kröp till korset igen och bad om ursäkt.

Jag har dock morskat upp mig igen, borstat bort stoftet från mina knän och är tämligen övertygad om att nu, nu har jag rätt i allt, som vanligt igen.
Det känns tryggt.

2 kommentarer:

Madde sa...

Hahahaha du e precis som jag och min mamma! *fniss*

Shirouz sa...

Hej Madde,
skönt att höra att det finns fler :D