tisdag 14 december 2010

Nej, jag har inte varit sjömansbakfull. Men jag fnyser.

Jag antar att ni misstänker att jag varit sjömansbakfull eftersom ni inte hört
ett dugg från mig efter det förra inlägget.
Kanske åt hon ihjäl sig? tänker ni.
Allt emedan de som läst kommentarerna tänkt: Kanske hon tjurat ihop fullständigt och numera ägnar sin tid åt att gå i affärer och fnysa föraktfullt åt varenda sjömansbiff hon ser?
Eller:
Kanske hon förätit sig på dillköttet i stället?
Och numera bara dillar för sig själv?
Man kan ju inte låta bli att undra, eller hur?

Nu har jag inte gjort vare sig det ena eller andra, jo, okay, jag fnyser föraktfullt åt sjömansbiffar,
det får jag väl medge, och visst har jag dillat om både det ena och det andra.
Men nu är det nya saker på agendan!

Jag har ett dussin ägg!
12 närmare bestämt alltså!
Och nu, nu ska det bakas!
(Jo, jag hör dig, när du mumlar, "Varför måste hon göra det så storstilat? Kan hon inte baka lite lugnt? Vilket jag själv frågar mig just nu, å andra sidan, är man så lat som jag, så föredrar man att när man verkligen gör något, att göra det storstilat.)

Så, nu ska det bakas korintkakor, såna däringa chokladkakor med strössel på och svart kaffe som glasyr (det är så att jag blir vindögd bara jag tänker på hur gott det är) några sockerkakor och havrekakor och jag vet inte allt.
Katterna ser med respekt (eller är det undran?) på mig nu när jag drämt några påsar vetemjöl i bordet med schvung, efter att först ha konstaterat att den ena läckte eftersom jag helt plötsligt blev helt vithårig.
Sockret står och väntar på mig, likaså äggen som ska knäckas med fermitet!
Här ska bakas, jaa då!
Provsmak hos mig senare ikväll.
Blir det inte bra så hittar ni mig tjurande på balkongen, högtidligt lovande att jag aldrig, aldrig mer ska baka något någon gång.
Men så illa ska det väl inte gå...

Men, nog om mig, hur är det med dig? Vad gör du nu för tiden?

8 kommentarer:

Madelene sa...

Hahahaha jag hade velat vart med på det gottis-baket! Hoppas du får en trevlig kväll, och att det smakar bra, slutresultatet altså. (smeten smakar alltid bra)

En annan? Ja, en annan gör mest ingenting just nu. Snorar ikapp med sambon......

Cicki sa...

Bakar. Med en och en annan fnysning, både positiv och negativ.

Gubben sa...

Hämta kraft - men vet inte var :(

Shirouz sa...

Hej Madelene,
jomenvisst, det blev en trevlig kväll och det smakade bra alltihop, ett tag höll det på att gå överstyr när jag nästan glömde att jag gjorde dubbel sats och stod och funderade på varför smeten var som tunn, tunn välling...
Usch, träligt att vara förkyld, hoppas ni kryat på er nu! :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
du också? Hoppas det blev bra, och fnysa lite måste man göra med jämna mellanrum, det tror jag på.

Shirouz sa...

Hej Gubben,
det låter tungt,hoppas att du hittat kraft nu och kommit i farten igen.

Baronessan sa...

Nå, hur gick det? Här var det också planer på bak men det blev influensa istället :(

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
det gick för jävla bra, dock blev det inte vad jag tänkt, utan olika mjuka kakor och kokostoppar, eftersom jag glömde vaniljsocker (och det ska det tydligen vara i allt och allting) :D