onsdag 17 november 2010

Låt inget hindra dig!

Har ägnat mig åt att skriva små blogginlägg hos mina bloggvänner.
Man kan tro att inspirationen har tagit slut efter det.
Men nej.
Jag känner mig inspirerad och motiverad.
Speciellt efter ett inlägg hos Cicki, (och nu är jag så i gasen att jag inte orkar leta upp hur man länkar utan säger och pekar med hela handen att: Länk till henne hittar ni på vänster sida! Där" Ser ni?") om att man upptäcker att man har svårt för hur orden ska komma ut rätt. Eller stavning.

Jag säger som så, att skit i det!
Har du något att säga, så ska inga felstavningar, kommateringar eller något komma i vägen för din lust att skriva.
Det går fram ändå!
Man behöver inte veta hur ett ord stavas exakt, man ska utveckla språket, inveckla det, men för guds skull aldrig avveckla det.
Språket ska vridas om som en blöt handduk och med jämna mellanrum daskas i ansiktet på folk som behöver väckas upp ur törnrosasömn, det ska kittla mellan tänderna och fnittra på papper och datorskärmar!
Språket ska mysa med dig och vara som en fluffig filt när du vill och ibland ska det tredskas och nästan behöva pressas ut med sil.
Man ska ha skoj med språket!
Man ska tamme fan göra precis vad man vill med det, så länge man gör något!

Vad andra må tycka och tänka om hur man säger eller inte säger saker är helt egalt, höll jag på att skriva.
Så är det kanske inte, men du vet ju, eller hur, glädjekänslan när du skrivit något och fått ur dig vad du ville säga och känner dig så förbålt nöjd och glad?
Du vet, visst?
Låt aldrig något hindra dig från att känna det.

Eller känslan av när man rivit av sig ilskan på någon sida och känner sig lugn.
Den är inte dum.
Eller fått tröst av någon som skrivit något snällt.
Inte fan sitter man då och hakar upp sig på om den personen skriver "Du är bra, jag tyker om dej."
Nej.
Det gör man inte.
Man tyker om den personen okcså.
Så det så!

6 kommentarer:

Cicki sa...

Me like

ohc tykrer om du

Shirouz sa...

Hej Cicki,
dett sama du

Shirouz sa...

äsch då.
skulle ju stått
dett sama til du!
Så! :)

Cicki sa...

Tokfia....:-)

Gubben sa...

Hm, här pågår något som jag inte begriper. Men det är ju sådant som händer lite då och då, eller kanske snarare lite oftare nu än då. :P

Shirouz sa...

Hej Gubben,
jo, men det är samma här, jag skriver lite fritt och sedan tänker jag, vad menade jag nu... ;)