fredag 19 november 2010

Inte ens han ville prata med mig...

Igår hade jag en så fruktansvärd huvudvärk att det kan gå till historien som alla huvudvärkars urmoder.
Hade jag kunnat så skulle jag ha skruvat av mig huvudet och lagt det på hatthyllan tills det blivit bättre.
Det kunde jag tyvärr inte.

Så jag gick med huvudvärk och ett stort gråsvart moln med blixtar över mig genom dagen.
Jag var dyster och grå och svårmodig.
Kände mig ensammast i världen.

Men så ringde telefonen.
"Jaa!?"
"Är det Ulvstrumpa Ulvstrumpson?" kvittrade en glad herre.
"Jaa" mullrade jag dystert som en begravningsorkester.
"Ja, hej, jag ringer från Mummelilull AB." sade han och lät lite tvekande.
"Jaha..." dånade jag dystert.
"Jag har, eller, vänta lite, ringer jag olämpligt?"
"Njae..." sniffade jag tungt i luren.
"Det här är ju absolut inte något brådskande!" sa han snabbt.
"Nähä.." sa jag svårmodigt.
"Jag menar, det här är inget vi behöver ta nu, jag kan ringa igen."
"Jaha..." suckade jag.
"Ja, så gör vi! Jag ringer en annan dag. Tack och hej!" sa den stackars telefonförsäljaren som antagligen var övertygad om att livets alla jävligheter drabbat mig och förskräcktes vid tanken att jag kanske skulle vilja lätta mitt hjärta för honom.
"Hej hej..." ekade jag.


Tänk, inte ens telefonförsäljare vill prata med mig, tänkte jag dystert.
Blev dock lite muntrare när jag tänkte att det måste ju vara något av en bedrift.
Men bara lite muntrare.

Idag är det dock bättre.
Vill inte byta huvud med någon annan.
Däremot väder.
Jag har snö och jävligt kallt, ska vi byta?

4 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Snön vill jag inte ha och inte kylan heller. Men förmågan att skrämma bort en telefonförsäljare får du gärna lära ut.

stella sweden sa...

Nope! Vill int byta din huvudvärk mot mitt välmående men delar gärna med mig av mitt...meditera youga cykla hemma på en sån där kombinerad maskin (vad i hellsicke den nu heter?)...måla rita skriv utav bara hellsicke...promenera långsamt och studera fåglar?
fnurra på vad dom gör...hur dom gör och observera deras rörelser U inbördes relationer...prata inte med någon...sjung falskt till låtar du gillar dansa hej vilt och kika gärna i spegeln om du ser någon förändring...
det brukar jag göra när jag mår skit...
och det hjälper efter en vecka...

bara litt tips!

kraaaaam!

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
vi har fått ännu mer snö här :(
Jag lär gärna ut den konsten, verkar vara ganska enkelt, bara att låta dystrast av dyster. Eller också var det en ovanligt medkännande försäljare jag hade i telefonen. ;)

Shirouz sa...

Hej Stella,
gott att se dig igen!:)
Jo, jag har gör lite av det där, går på gym (tänka sig...) och har ägnat mig åt lite avskildhet (vilket är förbannat skönt ibland, när man har tillfälle att välja.) och huvudvärken är guskelöv borta och jag börjar känna mig som en människa igen. Det är inte dumt, det.
Och det har nog, tagit ungefär en vecka, precis som du säger...