lördag 13 november 2010

Åh! Åh! Åh!

Åh, vad jag nyser!
Snart faller huvudet av.
Eller lättar som en ballong och flyger iväg.

Men, faktiskt lider jag inte lika ohämmat som jag brukar.
Inte än, peppar, peppar, ta i trä.
Jag har nämligen massor med böcker som bara väntat på det här.
Åh!
Och choklad i skafferieskåp.
Åh!
Med chili i!
Åh!
Och chips.
Åh!
(Nej, matlusten är det inget fel på.)

Sitter också och pratar med Fimpen och kom på att jag kan göra potatismos.
Med grädde!
Herregud så gott det är!
Sedan kan man avsluta med en liten klick smör för att göra moset glansigt.
Åh!

Senare i kväll kan det också eventuellt bli en Guinness framför tvn.
Åh!

Och på tvn ska det vara John Pinette!
Åh!
För se, det kan jag bestämma själv, tack vare den lilla dvdn jag händigt har förskaffat.
Jag kommer att skratta eller nysa huvudet av mig.
Frågan är vilket som händer först.

10 kommentarer:

Gubben sa...

Prosit!

Cicki sa...

Du får det ju att låta trevligt att vara sjuk....:-)

Baronessan sa...

Den som har choklad och chips är det aldrig särskilt synd om :)

Shirouz sa...

Hej Gubben,
tack, det behövs! :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
jo, men lite så här lagom halvdålig är helt okay, och med choklad och chips och allting så kan man nog inte säga att jag har det så dumt :)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jo, visst är det så :)

Daniel sa...

Kommer med på tv-kväll!

Shirouz sa...

Självklart, du är välkommen!

Anonym sa...

Joo, Fimpens mos blev allt ett GÖTT mos. Jag tog hälta/hälta + smör=bomull för magen. Men tror du jag kunde somna på em, NEJ säger jag! Natten gick TUNGA fjät, vill jag lova:D /Gäsp/

Shirouz sa...

Ockockock, Fimpen,
gött mos minsann, jag sa ju det :D
Usch, förstår att natten blev seg som fan, men nu är det långt till nästa nattpass! :)