tisdag 7 september 2010

Vad f-n har vi gett oss in på nu då?

Jag hör en sång i mitt bakhuvud.
Den går så här: Dattaratta, dattaraaa, dattarattta, dattaraaa, dattarara, rarara, rarararaaaaaaaa!
Eftersom min läsekrets är enormt intelligenta (man ska flirta med publiken, har jag hört...) så har ni listat ut att det är temat till Star Wars, eller hur?

Själv ser jag mig själv smått utstyrd i en Superwoman-dräkt, med energiflaskor i ett käckt bälte runt höfterna (även om jag i verkliga livet hellre skulle dricka ur dammen nere vid Svartån än att bälga i mig sådant rävgift) och på mina fötter sitter de proffsigaste av proffsiga Nike(? hmm... Nike? När jag är hängiven Reebok i vanliga fall!? Mycket underligt...) och sedan susar jag in på gymmet och lyfter 345 kilo i bänkpress.
Med en arm.

Så där ser jag mig själv.
När jag antagligen i realiteten kommer att stå med min vän och säga "Vad faan har vi gett oss in på nu?" utanför dörren och vi kommer att öppna densamma ytterst tveksamt och ta ett djupt andetag innan vi stiger ner i träningshelvetet.
"Finns det gåband?" sa vännen.
"Uj, ja!" sa jag.
"Och cyklar!" fortsatte jag.
"Det är jag inte intresserad av." sa hon.

Men jag som är cykelfantom är mycket intresserad av cyklarna. Och den däringa maskinen som gör sit-ups åt en. Eller om jag missförstod det.
Hur som helst.
Om några timmar så står vi där.
Dattaratta, dattaraaa!

10 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Vänta bara! Du kommer att bli beroende.

Moster Ma sa...

Det är bara de riktiga proffsen som jobbar med dylika "målbilder"!!!

Gubben sa...

Kära nån då! Ännu en livskris som ska bekämpas eller ?
PS
Visade min hustru inlägget från 18 aug - nu får jag knappt ha datorn ifred :D

Anonym sa...

Doktor Fimpen säger; värm upp ordentligt innan, särskilt hälsenor och leder där man är extra knarrig som gammel krösamaja på över 40! Hehe, å den där "Dattaratta, dattaraaa.." Är inte det temat till "Jakten på den försvunna skatten"? /FilmFimpen/

Shirouz sa...

Hej Kalle Byx,
det finns nog en risk för det, känner jag. Även om jag imorse fann att det var tusan vad långt ner fötterna sitter på benen när man ska ha strumpor på sig. Så långt bort var inte fötterna igår.. :D

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
ja, eller de obotliga överoptimisterna ;)

Shirouz sa...

Hej Gubben,
vi är inte riktigt säkra på vad som tagit åt oss än, lugnt sagt så tror jag vi är lika förvånade allihop av oss som faktiskt kom iväg igår kväll.
Jag var tvungen att titta själv vad jag skrev då, den artonde, ack ja, det är märkligt det här med åldrandet, kul att höra att hustrun gillade det inlägget, något säger mig att jag inte är helt färdig med det ämnet än på länge :D

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
oh ja, vi värmde faktiskt upp riktigt ordentligt och sedan stretchade jag så att det knakade i hela kroppen.
Och du har helt rätt, det är förbaske mig Indiana Jones, va?

Daniel sa...

Det kommer gå så bra sååå!! Snart e du en hejare på alla manicker!

Shirouz sa...

Hej Daniel,
ja, eller också kommer jag på helt nya sätt att använda dem på. Roddmaskinen rodde jag så att jag höll på att åka ut genom fönstret bakom mig. Jag har en känsla av att min teknik där inte var till fullo till fulländning... :D