fredag 17 september 2010

Odrägligt nöjd.

Jag har så förbannat ont i smalbenen att jag är färdig att vråla rakt ut bara jag står upp.
Jag har så ont i ryggen att jag är färdig att byta ut den mot ett kvastskaft i stället.
Jag har så ont i armarna och de känns lika långa som orangutangarmar.
Det är ett under att de inte släpar i golvet när jag går.
Jag luktar Fenom, Mr Muscle och gummihandskedoft till och med i håret.
Jag är röd som en ilsken tomat i ansiktet.
Håret ligger platt som en hjälm runt ansiktet.

Och jag är odrägligt självbelåten just nu...
Har nämligen äntligen storstädat badrummet.
Från golv till tak.
Nerifrån och upp.
Runt och runt och fram och tillbaka.
Har knycklat in mig bakom toalettstolen och nästan fått ringa bärgare för att komma loss.
Har också haft ovärderlig hjälp av Styre Långskank som översynat arbetet med morrhåren fundersamt spelande.
Både han och jag var dyngsura när vi väl var klara.
Asta Katt nöjde sig med att begapa eländet tryggt förankrad i hallen.

Styre tar igen sig nu, liggande raklång i soffan med tassarna i vädret som vanligt.
Själv kommer jag antagligen också att inta en liknande position väldigt snart.

8 kommentarer:

Baronessan sa...

Jag fick din kommentar och den ligger så fint under kommentarer men DEN SYNS INTE! Why?

Gubben sa...

Men inte med tassarna i vädret va? HUR SKULLE DET SE UT :d

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
hmm, skumt, inte en aning...

Shirouz sa...

Hej Gubben,
jaa, hur skulle det se ut :D

Laila sa...

Härliga takter! Själv håller jag på att förminska mitt hus invändigt, för det är då fan vad elen är dyr nuförtiden! :-)

Daniel sa...

Men bra kämpat! huh så duktigt!!!

Shirouz sa...

Hej Laila,
det är märkligt, det där med elen. Ena dagen är det vattenbrist, så då måste priset gå upp, sedan är det för mycket vatten, så då måste priset gå upp... :)

Shirouz sa...

Hej Daniel,
jaa, ibland slår jag mig själv med häpnad :)