onsdag 15 september 2010

Lär dig allt om gym. Jag vet!

För övrigt, om ni undrar hur det gick med gym-upplevelsen...
Vi köpte träningskort igår.
Och så vill jag klarlägga (nu när jag lärt mig flytande "gymiska" att det heter absolut inte band utan löpband.)
Och grejerna man lyfter och kånkar och svettas som en gris i heter inte helvetesmaskiner eller tortyrredskap utan stationer.

Det enda jag saknar är ett säkerhetsbälte på roddmaskinen.
Det kan ju inte vara meningen att man nästan ska flyga ut genom fönstret (som är fyndigt placerat bakom roddmaskinen) när man tar i för kung och fosterland?
Eller, det kanske är en del i företagsidén, ett sorts naturligt bortfall av de som inte riktigt gör rätt?
Enligt min synpunkt så ska man ro som om fan själv vore efter en, men kanske jag ska börja ta det lite lugnare.
Eller nästa gång komma iförd vadderad kroppsstrumpa och käck roddhjälm?

4 kommentarer:

Gubben sa...

Påminner mig om att det snart är dags att dra upp ekan!

Shirouz sa...

Hej Gubben,
ja, det börjar nog tyvärr bli höst hur mycket jag än kämpar emot. Hmm, skulle kanske skaffa en eka till nästa sommar, jag lär bli fena på att ro tills dess :D

Gubben sa...

Gör det! Det är riktigt rogivande, hm...

Shirouz sa...

Och roligt antar jag :D