måndag 2 augusti 2010

Pingvinvirke hela högen!

Jo, men du...
Visst är det väl så, man surfar runt och får nya tankar och idéer, jag läste på en av favoritbloggarna, Motvalls Gubbes, (som ni hittar till vänster på sidan, jag orkar helt enkelt inte leta upp html-kodningen, jag är en lat kvinna idag och orkar inte helt fullt ut.) om ett ordstäv;
"Jag bloggar, alltså finns jag (i cyberrymden)."

Och det var då, det slog mig, att jag själv levt efter Lundells ordstäv; ”En inställd spelning är också en spelning."

En inställd blogg är också en blogg, har jag sagt till mig själv, vilket jag tycker har stämt ganska bra.
Ett tag hade jag nämligen ingenting att säga, i vart fall inget som lämpade sig i tryck.
Det jag hade att säga sades i bekantskapskretsen och sedan var det liksom färdigt.
Man orkar inte dra samma visa för många gånger, eller, jo, visst, det finns folk som tycker om att älta, men ja' örk' int' som de säger uppöver.

Men bloggen levde fast jag inte var med i den längre.
Jag är ju inte mer (eller mindre) än människa så ibland tittade jag in här och blev smått fundersam när jag såg att det lästes.
Jag tänkte, bloggen klarar sig ganska bra utan mig. Orden står där de står och här står jag bredvid och tittar på.
Mycket märkligt.

Ibland funderar jag på när jag tar bort hela bloggen, ska jag printa ut den innan och ha den i en pärm, så att jag kan sitta och läsa på ålderns höst och le åt somligt och skämmas gruvligt åt somligt?
Det lutar åt det.
"Ulvstrumpas strumplåda" ska pärmen givetvis heta, och kanske kostar jag på mig en liten bild med en strumpa på, eventuellt någon av mina favoritstrumpor, kanske den med Snobben som ger en färgglad blomma.

Egentligen skulle jag skriva om Bill Murray, hade jag tänkt, du vet, vissa skådespelare kan jag tänka mig att se om de så skulle spela pingvin i en film och inte ha en enda replik, utan bara stå där på ett isflak.
För man vet att de skulle göra något utav det ändå.
Bill Murray skulle vara utmärkt som pingvin.
Men i kväll är han i "Broken Flowers."
Och jag sitter och ser på.
Han kan inte göra fel.

Precis som John Pinette, Dave Allen, Clint Eastwood, Mads Mikkelsen och en hel del andra.
De är av pingvinvirke hela högen.

Hmm, det var nog allt, för idag,
jag ska ta och brygga en kopp te här, sedan ska jag lägga upp fötterna i soffan, om jag får plats för Styre Långskank, jag tror och misstänker att han aspirerar på att bli världens längsta katt när han ligger utsträckt.
Själv knycklar jag ihop mig i ett hörn, för jag är så omtänksam, jag.
Och han har så hemska klor och ett vansinnigt morgonhumör om han blir väckt.
Sådant får man tänka på också...



2 kommentarer:

Cicki sa...

Du glömde Johnny Depp och Sean Connery!

Shirouz sa...

"Of coursche!" som Sean skulle ha sagt, de borde varit med :)