torsdag 15 april 2010

Men vad gör du!?

Det är inte bara tråkigheter omkring mig, tänkte jag skulle bjuda på en episod av hur det är att vara jag från igår.
Vi parkerade utanför det stora varuhuset ("shoppinghelvetet" som jag brukar kalla det) och jag klev fridsamt ur bilen, halade fram mitt cigarettetui och tänkte stillsamt tända en cigg innan jag klev in i detta Mammons tempel.

Men helt plötsligt fann jag mig själv (lika fridsamt) glidande ner i en synnerligen ovig halv spagat som jag avslutade med att dunka ner baken så att hela Östergötland gungade till.
Där satt jag.
Och glodde.
Och undrade vad fan som hade hänt.

Fortfarande med etuiet ömt i handen och en hand fast placerat i rullgruset.

Äldsta väninnan som också hade klivit ut frågade "Men vad gör du!?" (precis samma fråga som jag hört en bekant få när han själv utövade lufthopp.) och jag muttrade sammanbitet att jag halkade.
Vilket också får mig att undra vad folk egentligen tror om mig? Att jag kanske kände en vild lust att utöva lite frigymnastik på parkeringsplatsen och bara inte kunde tygla mig?

Folk fnittrade lite halvkvävt när de passerade mig, jag har full förståelse för det, det måste ha varit som att se en padda öva split...
Själv var jag dock (så ursmålänning som jag är i generna) glad ändå.
Jeansen höll nämligen.
Det gjorde inte knät riktigt, idag är det en spännande provkarta över rosa och blått. Med ett stänk av lila också.
Ganska snyggt och färgglatt, vill jag lova.

6 kommentarer:

Pennelina sa...

Ja, vad gör man inte för att få uppmärksamhet ;-) Trodde jag var experten på den fronten :-D

Tänker på dig!

Kramar från Pennelina!

http://blogg.passagen.se/hiertha sa...

Vill man vara fin, får man lida pin :D

Shirouz sa...

Hej Pennelina,
ja, precis, vad gör man inte? ;)
Tack, sköt om dig, kram :)

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
ja, snacka om det, att få färgglada knän är ingen barnlek, jag strålar fortfarande i lite blålila. Det är snyggt men jag tänker nog inte göra om det i första taget ;)

Ursula sa...

Men Sköna Shirouz - det ÄR ju farligt med cigarretter, det står ju på paketen om allt möjligt som kan drabba en pga rökning!
Fast din variant har jag inte läst om på något cigarrettpaket ännu...

Sköt om dig, bli snart helt rättfärgad och oöm - och låt bli att röka när du inte sitter ner ;-)

Kram!

Shirouz sa...

Hej Ursula,
jo, visst är det så, jag tror nästan att jag kom på en ny farlighet med cigarretter där... ;)
Oöm försöker jag bli, men jag har utvecklat en sällan skådad klumpighet på sista tiden, så jag vete tusan om jag inte borde vaddera in hela mig själv :D
Kram :)