tisdag 9 mars 2010

Sämre arv kan man nog ha.

... För, vet du...
Det slår mig nu, att hade jag inte mitt sinne för humor så vore jag troligen vid det här laget ganska sänkt.
Humorn är en gåva som får mig att se det roliga i saker även om jag inte är på humör för roligheter.
Jag tror det är ett arv från min vilda far.
Man kan ha sämre arv att luta sig tillbaka på.

Under den här tiden, med min vilde far som co-pilot, och inte att förglömma mina vänner som sluter upp som en man. Eller som en man, varför just en man?
Som en kvinna, varför inte?
Hmm, var var jag?

Jo, just det, utan dessa människor som befolkar och beflockar min tillvaro och utan deras humor och min egen så hade jag troligen dragit mig tillbaka in i någon garderob och vägrat komma ut förrän allt var ordnat och klart.

Det gör jag inte nu.
Taxen i mig morrar ganska tjurigt mellan varven men emellan dessa varv hinner jag också att gläfsa ganska så glatt.
För du vet, någonstans så är jag övertygad om att den här bergochdalbanan måste plana ut.
Var vet jag inte riktigt, men jag tänker som så, att när alla dessa tomtar som nu tomtar omkring och försöker verkställa regeringens planer tomtat omkring tillräckligt så borde de komma till en slutgiltig plan.
Det får man ju hoppas, det måste man ju hoppas.
Och under tiden, får man vara tacksam för humorn, både den glada och galghumorn som dyker upp med jämna mellanrum.

8 kommentarer:

Moster Ma sa...

Humor, solsken och en lagom skidbacke... det kan man komma långt på!

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
jo och idag stod jag på benen till och med efter att jag tagit av mig skidorna! (full av stolthet, jodå :)

Pärlmudden sa...

Du har något att hämta på min blogg
Kram

Shirouz sa...

Hej Pärlmudden,
som jag sa på din blogg precis nyss, vad glad jag blir att du blir glad av att läsa min blogg, tack! :)

Baronessan sa...

Ja, minsann, tack och lov för humorn. Det säger jag också. Annars vore det nog parkbänken nästa ;)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, antagligen skulle man bli sittande där och frysa fast, så det är tur att man har humorn. ;)

Cicki sa...

Med humor och en massa jävlar anamma kommer man långt.

Du vet väl att snälla flickor kommer till himlen, vi andra kan gå hur långt som helst.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
precis, det får man inte glömma! :)