tisdag 16 februari 2010

Skit i det!

Man kan lugnt säga att jag adopterat ett ganska lustigt humör just nu.
Som jag skrev på Facebook "A lot of things are going to hell in a handbasket and all I can do right now is just smile and say "Oh, fuck it!"

Jag och min vilde far är (som ni nog har anat) vansinnigt lika varandra, hade ett samtal med honom i veckan där jag utlade en hel del bekymmer för honom och han lyssnade och sedan sa han "Men.... Skit i det!"
"Så kan man ju inte säga, pappa!" utbrast jag.
"Jo."

Det blev helt knäpptyst i telefonen och sedan började vi skratta bägge två och efter ett tag ylade jag "Men, så ansvarslöst kan man inte ta på livet!"
"Jo!"
Varvid vi började skratta igen.

Sedan sa min vilde far "Du. Allting ordnar sig alltid. På något sätt. Tro mig."
"Mhm.. Ja, kanske det..."
"Så...."
"Ja?"
"Skit i det!"

Jag tror det är det jag gör just nu. Jag skiter i det.
Saker och ting blir som de blir, kanske inte som jag velat, men blir blir det.

Så jag skiter i det.
Det fungerar faktiskt ganska bra och vem är jag att säga emot min vilde fars teorier, han har trots allt ett försprång på några fyrtio år...

Inga kommentarer: