onsdag 6 januari 2010

Nästa vecka blir jag en mystisk främling.

För övrigt lever jag med en utmaning.
Jag har sagt att jag ska göra något jag aldrig gjort minst en gång i veckan.
Först tänkte jag att jag skulle göra det varje dag, men latheten i mig räddade mig från det.

Det skulle blivit ett jäkla slit, det.


Men som idag så bakar jag pajer.
Har aldrig bakat pajer förr.
Inte ens en paj.
Men nu bakas det som sagt pajer.
För ska jag göra något ska det göras med besked.

Nästa veckas utmaning tänkte jag skulle bli att prata med främlingar, men ack så stolt jag blev när jag kom på att det gör jag redan.
Och ack så skräckslagen jag blev när jag insåg det.
Det innebär nämligen att jag blir nog tusan allt mer lik min vilde far.

Snart kommer väl den dagen när jag inte kan gå in i ett medelmåttigt varuhus utan att slå mig i slang med vem som helst som har kundvagn och sedan kan man kanhända se mig följa folk i hälarna, luta mig ner i frysboxarna och småprata med allt som andas inuti varuhuset.
Beslutar mig raskt för att sluta prata med främlingar i stället.
Det räcker bra med min vilde fars konversationstalanger.
Jag ska i stället bli hemlig och tyst och mystisk.
En mystisk mörk främling ska jag bli nästa vecka.
Okay, lite gråhårig.
Men fortfarande mystisk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så du står där i allmogeköket å knådar degar å hackar å vispar, med sjalett och randigt förklä - ja, jag ser det framför mej. Som en tavla av Karl Larsson! ;o) Men... Är det efterrättspajer eller matpajer? Å hur många? Ska du frysa in? Å hur blire egentligen med kolan? Å med kolan menar jag den sega (inte den som sitter högst upp ovanpå din hals. Eller... är det den som är den sega? NEJ! Haha, nu ska Fimpen återgå till arbetet här). >D

Red sa...

En hemlig, mystisk pajbakerska - nu får nog världen börja se upp :D I alla fall de som letar i varuhusets boxar!
Ser ut att kunna bli en spännande fortsättning!

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
jojomensan, så är det, fast jag nöjde mig med att ha håret i knut, sedan var det standup på radion som fick mig att skratta ganska gott, så tiden har gått fort.
Det är matpajer, en med fetaost och oliver, där slängde jag i lite soltorkade tomater också, för det är gott, sedan en vanlig skink-och-ostpaj, där slängde jag i purjo och chiliflingor också.
Det bästa är att hela klabbet går att frysa så jag slipper laga mat den närmaste framtiden och kan leva enbart på paj och sallad om jag känner för det. :)
Kolan, ja.. Jag känner mig omåttligt stolt att den är så efterfrågad, den var jäkligt god, jag ska inte lova något bestämt, men någon gång den här året ska jag göra den.
Vi hörs, snart är det lördag :)

Shirouz sa...

Hej Red,
absolut, eller se ned, om det gäller frysboxarna :)