lördag 12 december 2009

Vi börjar väl lite lätt?

Jag börjar lite lätt, ringrostig som jag är...
Senaste tiden har det varit som att låtar har dykt upp i alla möjliga och omöjliga sammanhang...
Du vet, de börjar spela i bakhuvudet och är klippt omöjliga att bli av med.
Som nu, när jag tänkte på att jag vaccinerat mig.
Då dök en travesti på Roxettes låt "The look" upp i huvudet på mig.
Det låter ungefär så här....

What in the world can make a brown-eyed girl turn so pale
When everyone is fearing the flu
And I go la la la la la
She's got the shot


Jodå.
Och så där fortsätter det.
Inte utan att jag ibland förvånas över hur min hjärna tänker...

För övrigt, inte så illa ändå.
Jag fick ont i armen som så många andra och var trött som en zombie på dygnetruntpass,
men helt okay.
Hade många tankar om jag skulle eller inte,men i och med att äldsta vännen har dåligt immunförsvar och min vilde far är så gammal och att jag själv håller med gamle Keith Richards om att "Ju äldre man blir desto äldre vill man fortsätta att bli" så fick det bli en shot...

2 kommentarer:

Motvalls gubbe sa...

Åh, jag trodde ett ögonblick att det var ett annat slags skott som fick henne att tralla så muntert.

Shirouz sa...

Hej Motvalls gubbe,
här har du en som kan tralla både i mot- och medgång, så man kan aldrig vara säker...