måndag 28 december 2009

Vad ska du göra?

Ja ja... Jag vet...
Jag får lägga av nu.
Men det var ju så länge sedan jag skrev och jag har ju så roligt...

Jag lovar, nu ska jag logga av och tillreda mig en härlig lunch á la Nasi Goreng, med mycket CHILI, för är det något jag längtat efter nu, så är det chili...
Sedan ska jag fortsätta läsa "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och till boken skall jag inmundiga en halv marsipanlimpa med starkt kaffe.

Allt det här ska jag göra i lugn och ro.
Om katterna vill....
Vill inte katterna blir det organiserat kaos som vanligt medan de far fram som vilda bantamboxare och slåss som sjöbusar i ett illa upplyst hamnkvarter.
Vad ska du göra?

8 kommentarer:

Red sa...

Mycket nöje mer din 100-åring!

Cicki sa...

Å hur blev det med det där fotot. Glömde du bort det i skrivarglädjen....:-)

Anonym sa...

Uj, va mycke text! Men nu undrar nyfiken i en Fimp vad det var du garva åt på teven i lördags kväll? I TVÅ TIMMAR? /Nu ska ArbetsFimpen ta lite rast här ådricka blåbärssoppa åglufsa i sej en banan >D

Shirouz sa...

Hej Red,
åh, det har jag, det är en mycket rolig hundraåring :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
jajemen, det gjorde jag totalt! Vi får se när jag kommer ihåg det igen... ;)

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
John Pinette... Han är något ända in i hästväg rolig! Han finns på youtube, kolla in "I say NAY, NAY!" eller ännu hellre hans reflektioner över att stå i kö. Eller hans ewok-imitation. Helt underbart. Jag ler fortfarande...

Baronessan sa...

Tack för lässtunden. Det gör mig alltid på gott humör att klampa in här hos dig.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
tack, det gör mig glad att höra i min tur.