måndag 14 december 2009

Är du med?

Så där ja.
Nu sitter jag framför en tom blogg, och i öronen ringer Fimpens ord "Det där förbannade Facebook förstör allt!" eftersom hon av någon anledning misstänker att det är där jag spenderat min tid nu när inga uppdateringar skymtat.

Inte för att jag förstår var hon får det i från, jag menar, vi har väl alla kor som måste mjölkas och farmer som måste tas om hand på reguljär basis där? Samt att man måste in och kontrollera vad resten av mänskligheten har haft för sig under föregående tid som förflutit sedan man sist var inne och kollade.

Styre Långskank är numera euforisk, hans vänkrets växer långsamt och stadigt, vilket har gått honom totalt åt huvudet. Hög svansföring och med en divos (maskulinum för diva, sic!) självklara attityd tar han sig fram genom livet medan Asta Katt och jag far som snöflingor i bakvattnet efter honom och försöker hänga med.

Nu är det inte riktigt som så att jag spenderat all min lediga tid på FB, mycket annat har timat i det Ulvstrumpska hushållet.
Jag tänkte vi skulle komma till det, men först tänkte jag som sagt var (och jag hörde att du sa "Nej, det har du inte alls sagt!") att jag skulle mjuka upp fingrarna med en liten uppdatering om FB som du nu precis nyss läst.

Och nu, nu tar vi fram det tunga artelleriet och hoppar rakt in i :

Vad som hänt.

Vad som inte hänt.

Vad som kanske händer.


Är du med?

4 kommentarer:

Cicki sa...

Det där jäkla facebook som tar all ens tid. Och inte nog med det så har mitt favvospel alla kategorier kommit ut med sin fjärde version. Nu hinner jag inte någonting annat. Speciellt inte att sova.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, precis! Inte blir det bättre när jag upptäckt Petville heller. Jag behöver mer TID :)

Pärlmudden sa...

Hmmm, du får inte skriva sådär.... Nu blev jag ju nyfiken vad Petville var ju.... ;) Och så var man fast på ännu ett spel..... När ska det bli julfärdigt tro????
Kram

Shirouz sa...

Hej Pärlmudden,
jo, där kan man uppfostra sitt eget lilla djur, jag har inte riktigt kommit in i det än, men man tvättar det och man möblerar för det och aktar jag mig inte så lär jag vara fast i spelet innan jag vet ordet av... Hu, ja... Jaa, jag hade tänkt koka kola som förra året, men *när* ska jag hinna det? Kram och ha det gott. :)