måndag 30 november 2009

Stick!

Det är inte utan att man börjar fundera här...
Skulle ju vaccinera mig idag hade jag tänkt, eller inte jag själv, jag hade tänkt överlåta det till någon stor och trygg sjuksköterska, allt medan jag själv tittar åt ett annat håll och tänker glada tankar.
Nu får jag höra att en kvinna i riskgrupp som hade vaccinerats har fått ett brev där det står att de som vaccinerade henne inte är säkra på vad hon har fått för vaccin.

Sådant gör ju verkligen att man känner för att slita på sig kläderna och bränna ner till sjukmottagningen och kasta sig upp på britsen och säga "Stick!"

2 kommentarer:

hiertha sa...

Hahaha! :D



Eller,ja. Så roligt var det ju inte, för den som råkade ut för eländet: Det är ju alldeles fruktansvärt hemskt egentligen ... att de inte VET vad de gör, de där sticklingarna. Uschiannamäj :/

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
jag vet, man kan inte låta bli att le mitt i eländet. Hon som fick sprutan undrar nog som tusan vad det var och jag vet inte heller om de kan få reda på det så här i efterskott.
Tänkte ju sticka mig igår, men köerna var långt ut på gatan så jag tänker vänta. Min vilde far var och fick sig en spruta dock, sin vana trogen så var allt "jätteroligt" och lika roligt när han kommit hem. Jag hoppas han fick rätt spruta...