onsdag 11 november 2009

Nu har jag fått nog!!!


Ja, hej, det är jag, Asta Katt.


Nu har jag fått nog...
Det går inte en enda förbaskad dag utan att Styre påminner mig med sin pipiga stämma att "Jag har misssannn en egen Facebooksida och jag har maaaasssssorrrr med vänner som skriver där och där finns jag på kooooort!"

"Vad är det med det då, ditt luggslitna ärkefä?"väser jag.

"Mjaaa, jag bara undrar, vad har du? Är du ute på nätet nåt? Har du några Fb-kompissssar? Eller fansss som jag kallar dem...."


Då brukar jag slå irriterat med svansen och säga att jag vill absolut inte ha några Fb-kompissssar och absolut inte några människor som kompisar, det räcker gott med de jag måste hantera i vanliga livet.


"Men jag har till och med andra katter och en hässsst som kompissss!" säger den förbenade tokfjollen då...


Så det är inte utan att jag blir förbisssstrad här.

Hästar och katter som kompisar,va?
Så vad jag gjorde var att helt sonika skuffa matte av stolen och ta över den här knappmojängen ett tag för att bara tala om att nu räcker det!
Jag kräver minst lika många fansss som Styre, jag är minst en triljon gånger vackrare än den där slarvpälsen (för jag ska bara be att få tala om att det där med tvättning... Det är inte något som ligger högt på Styres lista. Ibland luktar han som gamla sockor. Bara så ni vet...) och jag är kreativ utav bara tusssingen när det gäller att komma på saker att göra.


Hm... Var det något mer jag skulle tillägga när jag ändå är i gång.

Jo.

Just det.
Som ni ser bifogar jag ett idolkort av mig själv.
Jag är till fullo medveten om att jag kommer att överösas med gåvor och presenter nu när ni alla tagit del av min vackra uppenbarelse, helst vill jag ha Sheba och råttor som låter (inte riktiga, för det tycker jag är uräckligt.)
Hm, det var nog allt jag hade att säga, tror jag.
Nu ska jag gå och lägga mig och sova så att jag orkar jaga och bli jagad av Styre i natt.
Lite kul är han ju.
Men väldigt sällan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, luktar lillkissen lite som tåbira ibland menar du? Min kolsvarta hemma är märklig för han luktar INGET ALLS. Alla mina andra katter hade åtminstone NÅN allmän kattpälslukt mellan örona, men inte denna. Man vet inte att han finns förrns han öppnar mun, där han har en desto fränare stank. (Han syns för övrigt inte heller förrns han öppnar mun för han är SÅ svart). Det konstiga är att han inte hörs heller. Ska man höra hans spinn får man trycka örat mot han åsså får man be om största möjliga tyssssssstnad. Könstig fyr;o) /Fimpen/

Moster Ma sa...

Kärasste Assta!
Jag heter Pito och vill gärna vara din förssste och helst störsste
fan om jag får.
Jag vill tipsa dig papiljotter... de är lika bra som små tillgjorda möss tycker jag.

Red sa...

Stackars Asta! Småglin kan vara odrägliga...

Baronessan sa...

Tjenare Asta, jag har just gått och undrat när du skulle hosta upp dig. Jag måste säga att du är en fantastiskt vacker dam i en mycket vacker päls. Du ser väldigt bestämd ut också även om du gömmer dig i en hink! Tack för nattens asgarv!!! Du är i alla fall härmed min idol!

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
han gör ju det, den käre Styre... Ibland tar jag upp honom och så borrar jag in näsan i pälsen, du vet, så där som man gör med kattungar och tar ett djupt andetag... Och sedan rycker jag dän ansiktet lika snabbt som jag placerade det där.
Spinner gör han men väldigt tyst, han är dock en höjdare på att småprata om allt möjligt, det hummas och småskälls (ja,faktiskt!) medan han går och funderar på livet. :)

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
åh, äntligen! Min försssta fan och en katt dessutom! Jag är både sssmickrad och hedrad! :)
Jag vet att matte har några papiljotter i en garderob (för man vet aldrig om man får användning för dem, sa hon) och jag ska se om jag kan få in tassarna länge nog för att stjäla en.

Shirouz sa...

Hej Red,
ja, minsssst sssagt!

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
tackar, tackar, det är ju det jag alltid säger till den sssvinpälssen Styre, att jag är både vacker och klok.
Hinken är min tillflyktsort när jag får nog av Sstyre och matte, då går jag och sätter mig i den och tjurar och markerar att jag fått nog av både mänsklig och djurlig kontakt.
Sedan sitter jag där tills jag tjurat färdigt. Ibland i över en timme för jag är ganska långsssint...