torsdag 12 november 2009

Ni ser ju vad jag har att göra med...

Fortfarande med tassarna tryggt förankrade på knappmojängen så vill jag bara passa på att tacka alla mina fanssss för deras goda omdöme!
Jag vill även tacka matte, för att hon puttrar omkring och tjurar här i lyan medan jag skriver så att pälsen yr. Hon ska snart få komma tillbaks till de här mojängerna.
Vidare vill jag också passa på att tacka Royal Canin, Sheba och inte minst Friskies som ser till att min pälsss är så sällsssynt vacker.
Kajalen runt ögonen är från Mjaufeline, vattentät och tål ett rejält kattmatsbad, för mellan dig och mig, finns det något som är godare än att sänka ner hela pälshuvudet i kattmat och bara blaska runt?

Hmm, det var något jag ville berätta...
Jo, just det.
För att det ska stå helt förutom tvivel vad jag får stå ut med här i husshållet, så bifogar jag ytterligare en bild.
Här sitter jag i allskönt lugn och ro (och det är inte alls sant som matte säger, att jag går till hinken och sätter mig när jag är sur. Tvärtom, alla måste väl få ha en egen plats där de kan sitta och filosssofera, eller hur?) och tänker på djupa saker som tyngdkraft ( Fåglar flyger men möss flyger bara när man kastar dem, har ni tänkt på det?) och andra viktiga saker.

Så. Där sitter jag. Och vad händer?



Allvarligt...
Ni ser ju vad jag har att göra med.
Detta är den brutala sanningen om Styre Långskank;
Trots att han har sin favoritleksak, en tom toalettrulle, så attackerar han MIG!
Hela pälsen blev ju i oordning.
Fick tvätta mig i flera timmar efter...

8 kommentarer:

Bitten sa...

Stackars kisse! Men lässspar du?

Anonym sa...

Haha, kolla. Han Styre är framme å muckar med ögona ihopa som springor (så han inte ska bli kload rakt i syna;o). Min svarta duvet, hemma, han har en gammal gnavd leksaksråtta (som en gång har varit grön, men som nu är som en grå ansiktslös klump med gröna fragment här och där). Den har varit nånstans en längre tid (bakom eller under nåt förmodligen) men har nu kommit fram. Katten, duktig som han är, apporterar denna "grej", man får kasta å han hämtar igen-å-igen-å-igen. Jättelatjo. Men nu har han börjat med å blöta ner leksaksråttan. Antingen i sin vattenskål eller i akvariet, haha. Eller, huvale, i toan kanske... Sen kommer han med denna blöta tingest å lämpar av för apportering, isch! /Fimpen/

Shirouz sa...

Hej Bitten,
ja men självklart, det gör ju alla katter när de säger sss. :)

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
ja, jag vet! Säga vad man vill om honom men han är definitivt inte rädd av sig. Kan meddela att Asta fick in en ordentlig smäll mellan öronen på honom innan hinken välte och Asta rann ut på golvet...
Ah, blöt leksaksråtta, det är något som Styre också uppskattar, för att inte tala om att blöta ner sig själv och sedan hoppar han upp i knät och lämnar tassmärken efter sig. :)

Cicki sa...

Käraste Asta. Kräv en egen Facebook sida. Det är en kattslig rättighet att ha en sådan. Matte börjar tycka att även jag ska ha en sån.

Jag kan komma och tukta den där pojkspolingen du tvingas att dras med. Men det är ännu syndare om mig som måste ha den där virriga gamla gubben Torsten Alexandersson, allmänt kallad Totte, irrandes kring bena på mig. Han är ju så senil att han knappt hittar matskålen. Dessutom får han blöt mat medan jag får nöja mig med hårda kulor för att han inte kan tugga ordentligt längre. Jag säger bara det, slit ut en generation i taget.

Elvis De Katt

Shirouz sa...

Hej Elvis De Katt,
jaa, ta mig tusan, jag borde nog kräva en sådan, framför allt så skulle matte få tillbaka bloggen och det säger hon kunde vara trevligt.
Ser fram mot din sida, vi kan bli kompisar då!
Absolut, en generation i taget, det ska jag kräva när Styre kommer och försöker göra sig rolig, lita på det! :)

hiertha sa...

Heja Styre, heja Styre! :D

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
Styre tackar för peppningen och tar nya tag. :D