måndag 2 november 2009

Hurra för mig!

För övrigt har jag passat på att fylla år, hurra för mig!
Och hurra för alla som firat mig precis så som jag vill firas.
Med punk-skivor, kakor, luncher, blommor och ormhalsband och de människor jag tycker bäst om i hela världen så ser jag med tillförsikt på mitt inklivande i den åldern som vi kallar fyrtiosex.
Det innebär att det är fyra år till mitt förmodade kalas nere på Österlen, dit jag med tillförsikt ser att ni alla sluter upp.
Jag tänker mig ett firande i en vecka ungefär. Det torde vara lagom.
Med sightseeing vid Ale stenar, havsgluttande, god mat-ätande och öldrickande och mycket skratt och stoj.
För födelsedagar är till för att firas, visst är det så?

8 kommentarer:

Kia sa...

Det där ska jag komma ihåg :S Det finns inget så stort som planerna på en 50-årsdag som ligger på betryggande avstånd . .

badgear sa...

en stillsam höstpromenad önskas till dig som har så långt kvar att gå. Grattis är på sin plats :)

Shirouz sa...

Hej Kia,
jajemen, så är det, och jag vet inte (för jag sitter här och grubblar på om du är den Kia jag känner, men är du det så vet du att jag hävdat att detta ska ske i flera år. :)
Och planer är ju till för att byggas, säger de som vet. Eller hur det nu var igen...

Shirouz sa...

Hej Bad Gear,
tackar, tackar, jag tänker att det får bli en stilla höstpromenad medan jag krattar ihop de sista löven från syrenerna i torpet, för nu är nog sommaren slut, på riktigt. :)

Mad World sa...

Grattis i efterskott!
Att du är så ung ...
Ser fram mot kalaset.;D

hiertha sa...

Se där ja, du har inte slutat än iaf - bra :)

Och grattis!
Nu är du lika gammal som jag :D
Jag firar dock ej mina födelsedagar längre. Detta som ett led i min strävan att vara tidlös :)

Red sa...

GRATTIS!
Hur mpnga får jag ta med mig :D

Shirouz sa...

Hej Bitten,
tack, ja, som min far och jag brukar säga, "det är ingen ålder på en trähäst." ...
Det är bra det, då räknar jag med dig ;D

Hej Hiertha,
tack,
nej, det blev en liten blogg där utan att jag tänkte på det, först blev jag så förbannad och sedan skrev jag på utan att tänka, se, jag har upptäckt att det går bäst om jag inte tänker. (vad det nu säger om mig, det ska jag nog inte fundera på...) ;)
Se där, då är vi lika gamla och tidlösa :)

Hej Red,
tackar, hur många du vill, Österlen är stort och har vana att bli invaderat, så bara ta med. :D